اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

آیا قرعه کشی خودرو حذف میشود؟

بر اساس گفته های سخنگوی وزارت صمت به زودی شاهد افزایش عرضه خودرو در بورس کالا خواهیم بود که در ادامه خبر کامل آن را می توانید بخوانید:

بیشتر بخوانید:

عرضه خودرو در بورس کالا

قبل‌تر گفته شده بود که قرعه کشی خودرو تا پایان سال متوقف خواهد شد؛ حال باید دید با توجه به اظهارات جدید سخنگوی وزارت صمت، این وعده محقق خواهد شد یا خیر؟
امید قالیباف سخنگوی وزارت صمت در آخرین گفتگوها اعلام کرد: بر اساس قانون، خودروسازان موظفند از کل سهام قرعه کشی خودرو، ۱۰ درصد را به خودروهای فرسوده اختصاص دهند؛ اما از آنجایی که این کار در شش ماه نخست سال انجام نگردید، تصمیمات جدیدی در این خصوص گرفته شد.
وی در ادامه گفت در حال حاضر خودروسازان موظف شدند به جای ۱۰ درصد ۲۰ درصد از سهم قرعه کشی را به خودروهای فرسوده و ۵۰ درصد را به طرح جوانی جمعیت اختصاص دهند.
قالیباف تصریح کرد به عنوان مثال اگر یکی از گروه های خودروسازی اقدام به عرضه هزار دستگاه خودرو نمایند، ۵۰ درصد از آن به طرح جوانی جمعیت و ۲۰ درصد از آن به دارندگان خودروی فرسوده تعلق می گیرد و 30 درصد از خودروهای باقیمانده در بورس کالا عرضه خواهد شد.
بر این اساس به زودی شاهد عرضه تعداد زیادی خودرو در بورس کالا خواهیم بود که علاوه بر اینکه منجر به خرید آسان خودرو توسط مشتریان عادی خواهدشد؛ هیچگونه اختلالی در ارائه خودرو به مادران و دارندگان خودرو فرسوده ایجاد نخواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا