اخبار مهم اقتصادی

طرح رتبه بندی معلمان از شهریور ماه اجرا خواهد شد

نماینده مردم گنبد کاووس در سخنان خود گفت دولت حدود ۱۲ سال بود که به دنبال مسئله رتبه بندی معلمان بود و امسال این موضوع در مجلس مطرح گردید. حال رتبه بندی معلمان از شهریور ماه امسال اجرا می گردد و دولت برای این کار مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان تخصیص داده است. در ادامه خبر کامل پایه حقوقی معلمان را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم:

افزایش پایه حقوقی معلمان

به گزارش بورس فردا و به نقل از فارس، امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در جمع معلمان شهرستان گنبدکاووس گفت: بیش از ۱۲ سال است که مسئله رتبه‌بندی معلمان مسکوت بوده و امسال توانستیم این موضوع را در مجلس دنبال کنیم.

وی گفت: رتبه‌بندی معلمان از شهریور امسال اجرا می‌شود و برای امسال مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای این امر تخصیص یافته که این مبلغ در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در این رتبه‌بندی در مرحله نخست به طور احکام استقراری بوده و در سال‌های بعد ارتقاء این احکام انجام می‌شود و معلمان احکام پنجگانه خواهند گرفت.

شادمهر ادامه داد: در این رتبه‌بندی پایه حقوق معلمان از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و سقف آن با توجه به آخرین حکم رتبه‌بندی به ۲۷ میلیون تومان خواهد رسید.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش در شرایط نامناسب قرار دارد و در حال حاضر در این حوزه ۲۰ نوع مدرسه و ۱۷ نوع احکام وجود دارد که سبب آشفتگی در آموزش و پرورش شده و جذب نیرو را دچار مشکل کرده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سالانه ۵۰ هزار نفر و تا سه سال آینده ۱۵۰ هزار نفر از نیروی فرهنگیان کشور بازنشسته می‌شوند و حوزه آموزش و پرورش ۱۸۷ هزار نیرو کمبود دارد که می‌توان این کمبود را با جایگزین کردن نیروهای خرید خدمات و غیرانتفاعی جبران کرد.

شادمهر ابراز کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده امسال ۵۰۰ نفر در گلستان جذب آموزش و پرورش خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا