اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

آغاز بزرگترین طرح فروش خودرو بدون قرعه کشی

بر اساس آخرین خبرهای منتشر شده از هفته دوم اسفند ماه بزرگترین طرح فروش از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو آغاز خواهد شد که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

توقف قرعه کشی خودرو تا پایان سال

امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت معدن و تجارت در آخرین خبرها اعلام کرد؛ بزرگترین طرح فروش خودرو از هفته دوم اسفند ماه رقم خواهد خورد.
وی در ادامه گفت: از هفته دوم اسفند ماه، عرضه چند صد هزار دستگاه خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و بدون قرعه کشی آغاز خواهد گردید.
قالیباف تصریح کرد از آنجایی که تولید شرکت‌های خودروساز در ایران با رشد قابل توجهی مواجه گردیده است در حال حاضر عرضه خودرو بدون قرعه کشی و از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو صورت خواهد گرفت و فعلاً تا پایان سال هیچ فروشی در قالب طرح های قرعه کشی انجام نخواهد گرفت.
سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد با توجه به وعده خودروسازان در خصوص اینکه میزان تولید آنها تا پایان سال به یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برسد؛ می توان گفت به زودی عرضه خودرو از طریق قرعه کشی متوقف خواهد شد.
با توجه به اخبار منتشر شده حال دو سوال بزرگ در این خصوص وجود دارد و آن این است که اول چه خودروهایی قرار است در این طرح فروش عرضه گردد و دوم اینکه فروش خودروها در سامانه یکپارچه خودرو در چه قالبی خواهد بود؟
اما چیزی که در این میان مشهود است، این بوده که با توجه به توافق میان سازمان بورس و شرکت های خودروساز عرضه محصولات ارائه شده در بورس کالا در این طرح فروش میسر نخواهد بود.
بدین گونه که تمام خودروهایی که تا به این زمان در بورس کالا عرضه شده‌اند نمی‌توانند در این طرح فروش آفتابی شوند.

چه خودروهایی در سامانه تخصیص خودرو جایی نخواهند داشت؟

حال با توجه به موارد گفته شده، باید مطمئن بود که از میان محصولات ایران خودرو عرضه خودروهایی مانند تارا، هایما، پژو ۲۰۷ و دنا به دلیل اینکه قبلا در بورس کالا به فروش رسیده‌اند در این طرح فروش، میسر نخواهد بود.
پیش بینی می شود که از میان تمام محصولات ایران خودرو وانت آریسان ۲ در این طرح عرضه گردد.
همچنین در صورتی که عرضه خودروها در قالب طرح پیش فروش انجام گیرد؛ می توان حضور خودروهایی مانند سمند سورن پلاس و رانا پلاس را در این سامانه انتظار داشت.
از میان محصولات سایپا نیز با توجه به اینکه قبل تر شاهین در بورس کالا عرضه شده است؛ حضور این خودرو را در این طرح می‌توان منتفی دانست.
از بین محصولات سایپا، خودروهایی مانند کوییک، ساینا و پراید ۱۵۱ را میتوان به عنوان محصولات عرضه شده در این طرح پیش بینی کرد.
علاوه بر محصولات سایپا و ایران خودرو، محصولاتی مانند فیدلیتی، دیگنیتی و رسپکت نیز به دلیل عرضه قبلی در بورس کالا در این طرح فروش، غایب خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا