اخبار مهم اقتصادی

طرح جدید وام مسکن روستایی (26 آبان 1400)

اکبرنیکزاد مدیرکل جدید بنیاد مسکن گیلان از طرح جدید وام مسکن روستایی با سود های 5 درصد و بازپرداخت های 20 ساله در سه مدل وام  200 میلیون تومانی و 250 میلیون تومانی و 100 میلیون تومانی خبر داد در ادامه جزئیات این وام را می خوانید.

طرح جدید وام مسکن روستایی (26 آبان 1400)

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، اکبر نیکزاد در مراسم معارفه مدیرکل جدید بنیاد مسکن گیلان از پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی خبر داده است. این وام با سود پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله داده می‌شود.

با این اظهارات او در واقع روستایی‌ها سه نوع وام مسکن می‌توانند بگیرند.

وام ۲۰۰ میلیون تومانی

اولین وام همین وامی است که رئیس بنیاد مسکن جزئیات آن را گفته است. مبلغ این وام ۲۰۰ میلیون تومان است. با توجه به این که اقساط این وام باید ۲۰ ساله (۲۴۰ ماهه) بازپرداخت شود و نرخ سود آن نیز پنج درصد در نظر گرفته شده است، هر قسط آن یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

وام ۲۵۰ میلیون تومانی

وام ۲۵۰ میلیون تومانی در قالب طرح مسکن ملی به روستاییان داده می‌شود، یعنی فردی که در روستا زندگی می‌کند و در این طرح ثبت‌نام کند مشمول وام ۲۵۰ میلیون تومانی می‌شود.

براساس اظهارات مدیران وزارت راه، نرخ سود وام در طرح جهش مسکن مطابق مصوبه شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد است. زمان بازپرداخت این وام نیز ۲۰ ساله(۲۴۰ ماهه) است، بنابراین اقساط آن سه میلیون و ۸۵۸ هزار تومان محاسبه می‌شود.

از آنجایی که یکی از مجریان طرح جهش مسکن سازمان بنیاد مسکن است، احتمالا به روستاییانی که در این طرح شرکت می‌کنند در دو سطح وام پرداخت شود؛ یعنی به برخی از افراد وام ۲۰۰ میلیون تومانی با سود پنج درصد و برخی دیگر وام ۲۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد پرداخت شود. احتمالا بیشتر روستاییان وام با سود پنج درصد دریافت کنند.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی

خرداد ماه امسال بود که دولت قبل افزایش وام مسکن روستایی به ۱۰۰ میلیون تومان را به وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ابلاغ کرد. این وام در سال گذشته ۵۰ میلیون تومان بود.

قبلا مدت بازپرداخت این تسهیلات ۱۵ ساله بود که به ۲۰ سال افزایش یافته است. همچنین با توجه به این که نرخ سود این وام ۵ درصد است بنابراین اقساط ماهیانه آن به ۶۶۰ هزار تومان می‌رسد.

علت کمتر بودم وام ۱۰۰ میلیون تومانی نسبت به دو وام دیگر احتمالا به این موضوع طرح جهش مسکن مربوط می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا