فراتر از خبر

راه اندازی سینمای کودک برای اولین بار در ایران

عاون پخش و اکران بهمن سبز از راه اندازی پخش تخصصی کودک و نوجوان در سینمای ایران خبر داد.

سید علی طباطبایی‌نژاد، معاون پخش و اکران «بهمن سبز» حوزه هنری از راه‌اندازی پخش تخصصی کودک و نوجوان برای سینمای ایران خبر داد و گفت: سازمان سینمایی حوزه هنری در راستای مأموریت خود برای توسعه مخاطبان و تمرکز بر مخاطب خانواده، به‌زودی فعالیت پخش کودک خود را آغاز می‌کند.

خلاء وجود یک پخش تخصصی در حوزه کودک و نوجوان و ضرورت ایجاد مخاطبان جدید در دوران پساکرونا، ما را بر آن داشت تا در راستای اهداف و مخاطبان هدف حوزه هنری، تمرکز ویژه‌ای بر این مسئله بگذاریم. از سویی با توجه به طرح توسعه در دست اجرای سینماهای حوزه هنری و پراکندگی و تعدد خوب سینماهای ما در سراسر کشور، این زیرساخت می‌تواند بدون محدود شدن تنها به شهرهای بزرگ و مراکز استان‌ها  به خوبی در اختیار اکثر دانش آموزان سراسر کشور قرار گیرد و تحولی در عرضه آثار کودک رقم بزند.

با توجه به کارنامه خوب سازمان سینمایی حوزه هنری در پخش آثار کودک و نوجوان نظیر «مبارک»، «شاهزاده روم»، «فیلشاه»، «بنیامین» و «منطقه پرواز ممنوع» و… و با توجه به بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس و نیاز به نشاط اجتماعی و طراحی برنامه‌های سالم برای دانش آموزان و خانواده‌ها، درصدد آغاز به کار پخش تخصصی در حوزه کودک و نوجوان در کنار پخش حرفه‌ای هستیم.

در حال حاضر انیمیشن سینمایی «لوپتو» جزو آثاری است که قرار است اکران آن به عنوان نخستین اثر این دفتر پخش، از مهرماه آغاز شود؛ ضمن این که در حال رایزنی با آثار مناسب دیگر این حوزه برای دریافت حق پخش هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا