اخبار بورس

تحلیل بازار بورس در 20 مهر 1400

گویا بازار سرمایه بورس، از ابتدای صبح امروز با سیگنال های منفی رو به رو شده و اوضاع بر وفق مراد سرمایه گذاران این بوزس نیست. افت 32 هزار واحدی شاخص کل بورس در ابتدای بازار امروز سبب شده تا تعداد صف های خرید به حداقل خود برسد. در این گزارش به تحلیل بازار بورس در 20 مهر 1400 و دلایل افت این بازار پرداختیم.

تحلیل بازار بورس در 20 مهر 1400

به گزارش بورس فردا به نقل از تجارت‌نیوز، امروز در نیمه اول معاملات شاخص کل بورس با افت ۳۲ هزار واحدی شاخص کل( ۲٫۲۵ درصد) رو به رو شد و در محدوده یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم با ۱۰ هزار واحد منفی در محدوده ۴۰۳ هزار واحد قرار گرفت.

گروه‌های بزرگ بازار امروز بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل ‌گذاشتند و در صدر آن‌ها نمادهای پالایشی و فولادی قرار داشتند.

همچنین امروز سیگنال خداحافظی رئیس سازمان بورس از ریاست این سازمان بازار سرمایه را با افت مواجه کرده است. البته این موضوع تازگی ندارد و بازار مدت‌ها است با کوچکترین سیگنالی تغییر می‌کند. از طرح صیانت گرفته تا خبرهای قیمت‌گذاری دستوری صنایع.

درباره علت نوسانات بازار جواد فلاحیان گفت: بیشتر نوسانات منفی بازار در این روزها به رفتاری مالی فعالین بورسی برمی‌گردد.

وی در این باره توضیح داد: قبلا هم در بازار  پیش آمده همچنین اتفاقاتی رخ دهد و به عبارتی  اصطلاحا می‌گویند بازار دیوانه شده است.

این کارشناس بازار معتقد است رفتار بازار به این شکل تنها در کوتاه مدت دوام می‌آورد کوتاه  و در نهایت مسیر خودش را پیدا میکند.

فلاحیان می‌گوید درباره علت افت شاخص کل بورس دنبال عوامل بنیادی نمی‌توانیم باشیم چون تمام عوامل بنیادی صعود را نشان می‌دهند و بیشتر به همان مسائل رفتاری معامله گرها برمی‌گردد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا