اخبار بورس

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز دوشنبه 8 شهریور 1400

امروز دوشنبه 8 شهریور 1400 بازار بورس با افت 49 هزار و 409 واحدی شاخص کل و افت 13 هزار واحدی شاخص هم وزن همراه شد. جریان معاملات امروز بازار سرمایه، نمادهای “فارس”، “فملی”، “فولاد” و “کگل” بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند. در ادامه این مطلب خلاصه عملکرد بازار بورس امروز دوشنبه 8 شهریور 1400 را مطالعه می نمایید.

مطالب پیشنهادی:

خلاصه عملکرد بازار بورس امروز دوشنبه 8 شهریور 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز ، امروز شاخص کل بورس با اصلاح رو به رو شد. نماگر بورس در پایان بازار بیش از ۳ درصد افت و ۴۹ هزار واحد منفی را نشان داد تا در محدوده یک میلیون و ۵۲۳ هزار واحدی قرار بگیرد. شاخص کل هم‌وزن هم امروز حدودا سه درصد افت و ۱۳ هزار واحد منفی را داشت و در کانال ۴۵۴ هزار واحد قرار گرفت.

بازار نقدی بورس در یک نگاه
بازار نقدی بورس در یک نگاه

ارزش معاملات بورس امروز به ۱۱ هزار واحد رسید و نسبت به روز گذشته که ارزش معاملات ۱۴ هزار میلیارد شده بود کاهش چشم‌گیری را تجربه کرد. خبر بازگشایی شبندر امروز در بازار سهام تاثیر زیادی را گذاشت و در نهایت با ۶۵۸۷ واحد مثبت تاثیری مثبت در شاخص داشت و با بازگشایی ۵۳ درصد مثبت خود تا حدی از ریزش بیشتر بازار جلوگیری کرد.

اما امروز فارس با ۴۵۱۱ واحد افت، فولاد ۳۸۷۵ واحد منفی و فملی با ۳۴۴۳ واحد ریزش بیشترین تاثیر را در شاخص کل گذاشتند. همچنین شبندر، سپید و برکت بیشترین تراکنش را ثبت کردند.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۱۱ هزار و ۵۵ میلیارد تومان رسید. همچنین حدود هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی اتفاق افتاد و رشد بیش از سه درصد ۵۰ نماد و افت بیش از سه درصد ۴۸۷ نماد در بازار امروز وجود داشت.

در روز ریزشی بازار فملی، فولاد و شپنا بیشترین خریدهای حقوقی و شبندر، دلر و چکارن بیشترین خریدهای حقیقی در روز جاری بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا