اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیرفراتر از خبر

«ابوابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش کشته شد

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، خبر کشته شدن «ابوابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش به واسطه حمله دیشب نیروهای آمریکایی به ادلب سوریه را اعلام کرد.

«ابوابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش کشته شد

به گزارش بورس فردا و به نقل از بورسان،  در این بیانیه آمده است: شب گذشته به دستور من، نیروهای نظامی ایالات متحده در شمال غرب سوریه با موفقیت عملیات ضد تروریستی را برای محافظت از مردم آمریکا و متحدان ما و تبدیل جهان به مکانی امن تر انجام دادند.

رییس جمهور آمریکا همچنین بیان کرد: ما به برکت مهارت و رشادت نیروهای مسلح خود، ابوابراهیم الهاشمی القریشی، سرکرده داعش را از میدان نبرد بیرون کشیدیم. همه آمریکایی ها به سلامت از عملیات بازگشته اند. من امروز صبح سخنانی را به مردم آمریکا ارائه خواهم کرد. خداوند نیروهای ما را حفظ کند.

بیانیه جو بایدن درباره کشته شدن رهبر داعش

آزمایش DNA برای تایید مرگ سرکرده داعش در حال انجام است

شبکه العربیه به نقل از منابع آگاه نوشته است برای تایید مرگ سرکرده داعش، آزمایش DNA در حال انجام است. این منابع به العربیه گفتند در بین کشته شدگان عملیات ویژه آمریکا در ادلب سوریه، سه زن که گمان زده می‌شود همسران سرکرده گروه تروریستی داعش باشند وجود دارند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از یک مقام آمریکایی خبر داد سرکرده داعش خود را در جریان عملیات آمریکایی‌ها منفجر کرده است و اعضای خانواده او در این انفجار کشته شدند.

ابوابراهیم القریشی کیست؟

به گزارش ایسنا، قریشی از شخصیت‌های قدرتمندی است که پس از هلاکت ابوبکر بغدادی در سال ۲۰۱۹ برای سرکردگی وی در این تشکیلات تروریستی بیعت صورت گرفت.

به گفته یک مقام امریکایی، این عملیات بزرگترین عملیات نیروهای آمریکایی در شمال غرب سوریه از زمان کشته شدن بغدادی است.

جزییات حمله نیروهای آمریکایی به ادلب

نیروهای ویژه آمریکا در عملیاتی سه ساعته که پنتاگون آن را «حمله‌ای موفقیت آمیز، گسترده و ضد تروریسم» در شمال غرب سوریه خواند، ۱۳ تن از جمله شش کودک و چهار زن را کشتند.

پنتاگون هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی هدف این حمله بوده است، ارائه نکرد. ساکنان و فعالان توصیف کردند که شاهد یک حمله زمینی بزرگ بودند که نیروهای ائتلاف تحت رهبری ایالات متحده با استفاده از هلیکوپتر در منطقه فرود آمدند و به خانه‌ای حمله کردند.

پیش از این، رویترز به نقل از برخی گروه‌های مسلح سوریه گفت، حمله ائتلاف یک تروریست وابسته به القاعده را هدف گرفت. اما هویت وی و سرنوشت قطعی این تروریست را مشخص نکرد.

مشارکت سازمان اطلاعات عراق در ترور سرکرده داعش

منابع عراقی امروز به شبکه المیادین گفتند که سازمان اطلاعات این کشور در عملیات ترور «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش در سوریه، مشارکت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا