اطلاعیه هاپیشنهاد سردبیر

شرایط تغییر نام خانوادگی اعلام شد

به تازگی شرایط جدیدی برای تغییر نام خانوادگی اعلام شده است که در ادامه می توانید جزئیات کامل آن را بخوانید:

شرایط تغییر نام خانوادگی

بر اساس ماده ۹۹۷ قانون مدنی داشتن نام خانوادگی برای هر فرد ضروری می باشد و تغییر نام خانوادگی باید زیر نظر سازمان ثبت احوال کشور انجام بگیرد و هیچ ربطی به وظایف قوه قضاییه ندارد.

در آخرین ثبت احوالخبرها شرایط جدیدی برای درخواست تغییر نام خانوادگی اعلام گردیده است.

مثلاً افرادی که دارای نام خانوادگی بیش از دو کلمه می باشند می توانند درخواست تغییر نام خانوادگی را بدهند.

همچنین افرادی که در نام خانوادگی آنها واژه های ناپسند یا واژه های خارجی وجود داشته باشد می‌توانند نسبت به تغییر نام خانوادگی خود اقدام نمایند.

از دیگر شرایط تغییر نام خانوادگی، وجود اسامی محل مانند تبریزی در نام خانوادگی می باشد که این افراد می تواند ارائه درخواست برای تغییر نام خانوادگی خود را دهند.

یکی دیگر از شرایط جدید برای تغییر نام خانوادگی، استفاده از نام خانوادگی همسر برای زوجه تا زمانی که در قید زوجیت می باشد است.

به این صورت که بانوانی که تمایل به استفاده از نام خانوادگی همسر برای خود را دارند می توانند با ارائه اصل شناسنامه، اجازه نامه شوهر، اصل شناسنامه شوهر و قباله نکاحیه نسبت به تغییر نام خانوادگی خود اقدام نمایند.

در این اصل در صورت وقوع طلاق زوجه میتواند نام خانوادگی خود را به نام خانوادگی اولیه برگشت دهد همچنین در صورتی که همسر او فوت نماید تا زمانی که زوجه شوهر دیگری اختیار نکرده باشد میتواند از نام خانوادگی همسر متوفی استفاده کند.

متقاضیان برای تغییر نام خانوادگی خود با ارائه اصل شناسنامه و ارائه اجازه نامه تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی از پدر یا جد پدری می توان نسبت به درخواست خود اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا