سبدگردان ها و کارگزاری ها

معرفی شرکت سبدگردان الگوریتم

شرکت سبدگردان الگوریتم

شما از دسته افرادی هستید که قصد دارید با روش غیر مستقیم در بازار بورس سرمایه گذاری کنید لازم است تا با شرکت های سبدگردان آشنا باشید. در این مقاله به معرفی شرکت سبدگردان الگوریتم می ‌پردازیم. ابتدا لازم است اشاره کنیم که شرکت های سبدگردان شرکت های مالی و واسطه هایی هستند که با هدف کسب انتفاع و سود برای شخص سرمایه گذار به مدیریت سبد سرمایه یا پرتفوی سرمایه گذار می پردازند. استفاده از روش غیر مستقیم سرمایه گذاری در بازار یا همان استفاده از شرکت های سبدگردانی مزیت های ویژه ‌ای برای افراد دارد. اما نکته مهم این است که شما شرکتی را انتخاب کنید که مجوز های لازم را از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران دریافت کرده باشد.

ما در بورس فردا در مقالاتی مجزا به معرفی شرکت های سبدگردان بازار سرمایه پرداختیم. در این مقاله می‌ توانید جهت آشنایی بیشتر با شرکت سبدگردان الگوریتم با ما در ادامه معرفی شرکت سبدگردان الگوریتم همراه باشد. همانطور که اشاره کردیم شرکت های سبدگردان تنها در صورتی که مجوز های لازم را از سازمان بورس دریافت کرده باشند مجاز به ارائه خدمات کارگزاری و سبدگردانی می باشند. بنابراین شما نباید به شرکت های سبدگردانی غیر مجاز اعتماد کنید. اگر به تازگی وارد بازار بورس شده و اطلاعات چندانی در خصوص شرکت های سبدگردانی و وظایف آنها ندارید می توانید مقالات معرفی ما را در بورس فردا مطالعه کنید. این قسمت به معرفی شرکت سبدگردان الگوریتم می‌ پردازد. لذا اگر قصد انتخاب این شرکت را به عنوان شرکت سبدگردان خود دارید، بد نیست تا ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

پیشنهاد می شود: معرفی شرکت سبدگردان هامرز

معرفی شرکت سبدگردان الگوریتم

در خصوص معرفی شرکت سبدگردان الگوریتم در قدم اول باید اشاره کنیم که شرکت سبدگردانی الگوریتم زیر مجموعه شرکت خوارزمی می باشد. شرکت سرمایه ‌گذاری خوارزمی یکی از بزرگترین شرکت‌ های سرمایه ‌گذاری بازار سرمایه کشور از لحاظ ارزش دارایی‌ ها و ارزش بازار است. ارزش دارایی‌ های تحت مدیریت این شرکت به بیش از ۶،۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد. خوارزمی در واقع یک هلدینگ سرمایه‌ گذاری است که در حوزه ‌های متنوعی چون برق و انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، صنایع معدنی، فناوری اطلاعات، داروسازی، بازرگانی، املاک و مستغلات، بانکداری، واسپاری، بیمه و سایر خدمات مالی سرمایه‌گذاری ‌های بزرگی را انجام داده است.

اما در خصوص معرفی شرکت سبدگردان الگوریتم باید بگوییم که بیش از یک دهه است که مدیران ارشد شرکت سبدگردان الگوریتم در مجموعه و شرکت سرمایه گذاری خوارزمی مشغول به فعالیت می باشند.  طی این سال ‌ها در مجموعه خوارزمی تجربات محتلفی کسب شده که در نتیجه آن مدیران این مجموعه تصمیم گرفتند تا با بهره گیری از این تجربات برای تاسیس یک شرکت و ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده کنند. شرکت سبدگردان الگوریتم تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار در سال 1397 تاسیس شده است.

تاریخ شروع به فعالیت

این مجموعه از تیر ماه ۱۳۹۷ مشغول به فعالیت شده است. شماره ثبت، شناسه ملی و کد اقتصادی سبدگردان الگوریتم به ترتیب ۵۲۲۰۰۷، ۱۴۰۰۷۳۷۲۴۷۵ و ۴۱۱۵۷۱۸۶۵۱۸۹ می باشد. لذا می توان اذعان داشت که شرکت سبدگردان الگوریتم یکی از شرکت های تازه کار در بازار بورس می باشد. البته فراموش نشود که مدیران این مجموعه سال ها در شرکت سرمایه گذاری خوارزمی فعالیت داشته اند.

مدیران ارشد شرکت سبدگردان الگوریتم در خصوص دلیل برگزیدن این نام برای این شرکت می گویند: نام الگوریتم را برای خود برگزیدیم چرا که اصالت خود را از خانواده بزرگ گروه سرمایه ‌گذاری خوارزمی گرفتیم و می ‌خواهیم روش ‌های نوین مدیریت دارایی ‌‌ها را جایگزین شیوه ‌های سنتی رایج در بازار ایران کنیم. ادعا می ‌‌کنیم که در سبدگردان الگوریتم، کلیه عملیات سبدگردانی از انتخاب اوراق بهادار، تعیین ترکیب بهینه سبد و انجام معاملات گرفته تا مدیریت ریسک، بر اساس الگوریتم ‌های دقیق و مطابق با استاندارد های روز دنیا انجام می ‌گیرد.

خدمات شرکت سبدگردانی الگوریتم

در قسمت قبلی و در بخش معرفی شرکت سبدگردان الگوریتم اشاره کردیم که این شرکت زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری خوارزمی می باشد. رویکرد اصلی گروه سرمایه‌ گذاری خوارزمی بزرگ و متمایز بودن در بازار است. بر اساس همین رویکرد، سرمایه ‌‎‌گذاری خوارزمی در اولین گام توسعه سبدگردان الگوریتم سرمایه این شرکت را به ۱۵۰ میلیارد ريال افزایش داد.

این شرکت با دارا بودن مجوز های لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مجاز به ارائه خدمات سبدگردانی به مشتریان خود می باشد. در حال حاضر از مهم ترین خدمات این شرکت عبارتند از:

  •  سبدگردانی اختصاصی
  • مدیریت دارایی
  • مشاوره سرمایه گذاری
  • تامین مالی
  • و غیره.

در اینجا به معرفی شرکت سبدگردان الگوریتم پرداختیم. اما به منظور تکمیل این مبحث لازم می دانیم آدرس و شماره تلفن های شرکت سبدگردان الگوریتم را نیز خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. همچنین شما عزیزان می توانید برای ورود به وبسایت رسمی این شرکت اینجا کلیک کنید.

  • آدرس: خیابان ولیعصر- خیابان بزرگمهر- پلاک ۱۶- طبقه چهارم – واحد ۴۱۰
  • شماره تماس: ۶۶۹۷۲۶۵۵-٠٢١

سبدگردانی و مزایای آن

در قسمت قبلی به معرفی شرکت سبدگردان الگوریتم در بازار بورس پرداختیم. اما اگر برای شما ابهاماتی در خصوص شرکت های سبدگردان و مزایای آن وجود دارد، ادامه متن را نیز مطالعه کنید. همانطور که می دانید سبدگردان یک نهاد مالی است که وظیفه آن کسب سود و انتفاع برای مشتریان و سرمایه گذاران می باشد. به عبارت دیگر مجموعه ای از افراد حرفه ای، با تجربه با کسب مجوز های لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار، در ازای دریافت کارمزد مشخص، امور معاملاتی مشتریان را به بهترین نحو انجام می دهند.

در روش غیر مستقیم کلیه امور مدیریت، معاملات، خرید و فروش سهام با هدف کسب سود و بازدهی بیشتر، به عهده سبدگردان و شرکت سبدگردانی می باشد. لذا در این صورت سرمایه گذار می تواند بدون نیاز به صرف وقت برای فعالیت، آموزش و کسب مهارت، به سرمایه گذاری در بورس بپردازد.

  • روش غیر مستقیم و سرمایه گذاری از طریق سبدگردانی مزایای ویژه ای دارد. برای مثال:
  • حمایت قانونی از سرمایه گذار با توجه به رسمی بودن شرکت سبدگردان
  • شفافیت و نظارت کامل، به دلیل نظارت ارکان قانونی ( کارگزار ناظر )
  • تضمین سود و بازدهی بالا با توجه به مندرجات قرارداد مابین طرفین
  • استفاده از افراد متخصص و با تجربه در امور معاملاتی و بورس
  • عدم نیاز به کسب مهارت و آموزش در دوره های بورس
  • محرمانه بودن اطلاعات مشتری نزد شرکت سبد‌گردان
  • بهره مندی از انواع روش های آنالیز، تکنیک و تاکتیک های بورس
  • عدم نیاز به صرف زمان برای فعالیت در بازار بورس و غیره.

برای ثبت نام در سبدگردانی الگوریتم باید از کجا شروع کنیم؟

مراحل ثبت نام در شرکت سبدگردانی الگوریتم به طور کلی شامل موارد زیر می باشد:

  1. مراجعه به شعبه سبدگردان در شهر شما
  2. ارائه مدارک از سوی سرمایه گذار
  3. تکمیل فرم های مربوطه توسط سرمایه گذار و سبدگردان
  4. ارزیابی وضعیت سرمایه گذار و سنجش میزان ریسک پذیری وی توسط سبدگردان
  5. واریز وجه و ارائه اصل یا تصویر گواهینامه های مربوط به نقل و انتقال سهام
  6. ارسال مدارک تکمیل شده به سازمان بورس و اوراق بهادار جهت دریافت کد سبد
  7. تشکیل سبد اختصاصی سرمایه گذار
  8. مدیریت حرفه ای سبد با توجه به تحلیل های کارشناسانه
  9. ارائه گزارشات دوره ای (به صورت ماهانه) به سازمان و سرمایه گذار
  10. تنظیم متمم قرارداد برای هر گونه واریز، برداشت، فسخ و تمدید قراداد

در این مقاله مفصلا به معرفی شرکت سبدگردان الگوریتم و توضیح سبدگردانی و شرح مزیت های آن پرداختیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما عزیزان مفید بوده باشد. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهاد می شود: معرفی شرکت سبدگردان نوین نگر آسیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا