سبدگردان ها و کارگزاری ها

معرفی شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار

مقدمه

امروزه سرمایه گذاری در بازار بورس یکی از محبوب ترین سرمایه گذاری در بازار می باشد. اما نکته حائز اهمیت است این است که سرمایه گذاری موفق در بازار بورس نیاز به دانش و تخصص فنی و کافی در این زمینه دارد. بنابراین عموما افرادی که به تازگی وارد بازار بورس می ‌شوند ترجیح می دهند تا از روش غیر مستقیم سرمایه گذاری و از خدمات شرکت های سبدگردان استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم تا به معرفی شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار بپردازیم. اما شاید برای شما سوال باشد که شرکت های سبدگردان چه خدماتی به مشتریان خود در بازار بورس ارائه می ‌دهند؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت سبدگردان چیست؟

همانطور که در قسمت مقدمه اشاره کردیم شرکت های سبدگردان در واقع یکی از روش ‌های رایج و البته غیر مستقیم سرمایه گذاری در بازار بورس می باشد. بدین معنی که در این روش معمولاً افراد مدیریت و سرمایه‌ گذاری در بازار را به وسیله وکیل حقوقی خود یا همان شرکت های سبدگردان واگذار می کنند. این واگذاری مسئولیت طی مراحل اداری و تنظیم یک قرارداد کتبی و قانونی با شرکت های سبدگردان مجاز انجام می شود.

بعد از عقد قرارداد با شرکت سبدگردان، شخص و یا شرکت با توجه به اطلاعاتی که از میزان سرمایه و ریسک پذیری فرد سرمایه گذار کسب کرده است به مدیریت پرتفوی شخص و انجام معاملات سود آور برای وی می پردازد. همچنین لازم است اشاره کنیم که تا کنون تنها ۳۰ شرکت موفق به دریافت مجوز های قانونی سبدگردانی از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران شده اند. به همین دلیل لازم است که ابتدا آشنایی کافی با این شرکت ‌ها به دست آورده و سپس بنا بر شرایط خود یکی از شرکت ها را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید. در ادامه برای آشنایی و معرفی شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار با ما همراه باشید.

پیشنهاد می شود: معرفی شرکت کارگزاری اقتصاد بیدار

معرفی شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار

همانطور که اشاره کردیم در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و معرفی شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار بپردازیم. در خصوص معرفی این شرکت باید اشاره کنیم که شرکت سبدگردان اقتصاد بیداری یکی از شرکت های فعال و البته مجاز سبدگردانی در بازار بورس می باشد. شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار (سهامی خاص) در تاریخ ۱۳۹۸/۰۱/۲۱ با شماره ثبت ۵۳۹۷۸۰ و شماره ثبت ۱۱۶۴۸ در تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۱۸ نزد سازمان بورس به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است که سرمایه ‌ی ثبت و پرداخت شده این شرکت ۲۰ میلیارد ریال، می باشد. تیم مدیریت شرکت سبدگردانی اقتصاد بیدار با تجربه‌ سال ‌ها مدیریت سرمایه قادر است دارایی سرمایه ‌گذاران را در بورس اوراق بهادار به صورت تخصصی و حرفه ‌ای مدیریت کند و سرمایه ‌گذاران می ‌توانند بدون دغدغه خاصی از سود بازار سرمایه بهره ‌مند شوند. اگر شما قصد ورود به بازار بورس از طریق روش غیر مستقیم را دارید، می توانید برای آشنایی بیشتر این شرکت و مطالعه مقاله معرفی شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار ، برای آشنایی بیشتر با این شرکت برای ورود به وبسایت رسمی این شرکت اینجا کلیک کنید.

سبدگردان کیست و چه وظایفی دارد؟

در بخش های قبلی به معرفی شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار پرداختیم. اما شاید برای شما سوال باشد که سبدگردان کیست و چه وظایفی دارد؟ سبدگردان شخصی حقوقی است که با کسب نفع و سود بیشتر، امور معاملاتی اشخاص حقیقی را مدیریت می کند.

به طور کلی از مهم ترین وظایف سبدگردان و شرکت سبدگردانی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کسب سود و بازدهی بیشتر از سپرده گذاری بانکی برای شخص سرمایه گذار
  • تصمیم به خرید سهام از صنایع مختلف در بازه های زمانی مختلف
  • تصمیم به فروش سهام از صنایع مختلف در بازه های زمانی گوناگون
  • تصمیم به نگهداری سهام از صنایع مختلف در بازه زمانی مختلف
  • تصمیم به خرید یا فروش اوراق بهادار به نام سرمایه گذاری معین
  • تشخیص زمان مناسب برای معامله با استفاده از تکنیک های بورس
  • ایجاد یک سبد اختصاصی مناسب با سرمایه سرمایه گذار
  • ایجاد سبد اختصاصی در بورس کالا و ارز با توجه به علاقه سرمایه گذار
  • فعالیت یا عدم فعالیت در نماد های مختلف با توجه به اعلام سرمایه گذار
  • تصمیم به انجام معاملات با توجه به میزان ریسک پذیری سرمایه گذار
  • و غیره.

به عبارت دیگر سبدگردان، می بایست با توجه به یک قرارداد شفاف و مشخص به منظور کسب انتفاع، نسبت به خرید و فروش اوراق بهادار برای سرمایه گذاری اشخاص اقدام کند. فعالیت سبدگردان بایستی بر اساس دستورالعمل تاسیس و فعالیت سبدگردانی باشد که در بند چهارم ماده یکم قانون بازار بورس، ارائه شده است. نکته دیگر این است که کارمزدی که به شرکت سبدگردانی تعلق می گیرد، به صورت توافقی است و از سود کسب شده معاملات کسر می شود. از این که تا پایان معرفی شرکت سبدگردان اقتصاد بیدار با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم.

پیشنهاد می شود: معرفی شرکت سبدگردان آرمان اقتصاد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا