اخبار بورس

اعلام زمان و شرایط عرضه اوراق مالی اسلامی با نرخ سود سالانه 18 درصد

وزارت اقتصاد طی گزارشی شرایط و زمان عرضه اوراق مالی اسلامی را اعلام کرد. طبق این گزارش زمان عرضه اوراق مالی اسلامی از امروز 19 آذر ماه با نرخ سود سالانه 18 درصد می باشد و زمان سررسید آن نیز 14 آذر ماه 1403 برآورد گردیده است. شرایط نرخ سود 18 درصدی این اوراق نیز تا پایان آذر ماه سال جاری برقرار است.

شرایط و زمان عرضه اوراق مالی اسلامی منتشر شد

وزارت اقتصاد با صدور اطلاعیه‌ای از شرایط عرضه اوراق مالی اسلامی با نرخ سود سالانه ۱۸درصد تا پایان ماه جاری خبر داد.
به گزارش بورس فردا و به نقل از بورس پرس:

وزارت اقتصاد در اطلاعیه ای اعلام کرد: اوراق مالی دولتی از ساعت 9 تا 12:30 امروز با نرخ سود سالانه ۱۸درصد و سررسید 14 آذر 1403 عرضه می شود. حداقل حجم هر سفارش 500 میلیارد تومان و موعد پرداخت کوپن هر 6 ماه یکبار خواهد بود.

از همه نهادهای مالی از جمله شرکت‌های تامین سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری ،شرکت‌های بیمه‌ای و صندوق‌های بازنشستگی برای مظنه نویسی دعوت شده است.

همه نهادها تقاضاها شامل مبلغ مورد درخواست و نرخ تعهد پذیره‌نویسی را در روز اعلامی در جدول مربوطه در سامانه مظنه‌یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (قابل دسترسی برای کارگزاران مجاز در سامانه معاملات فرابورس) ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: در بورس اوراق بهادار چه اوراقی مورد معامله قرار نمی گیرد؟

ثبت مظنه در سامانه بورس از سوی نهادهای واجد شرایط به منزله قبول تعهد خرید بوده و در صورت استنکاف از ایفای تعهدات اعلامی در موعد مقرر، مشمول قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون بازار اوراق بهادار خواهد شد. همچنین نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس با رعایت مفاد اساسنامه و مقررات ناظر بر فعالیت نهادهای مالی می‌توانند نسبت به ثبت مظنه در سامانه اقدام کنند.

وزارت اقتصاد در ارتباط با پذیرش یا نپذیرفتن تمام یا بخشی از درخواست‌های ثبت شده مختار است. همه متقاضیانی که پیشنهادهای آنها مورد تایید قرار می‌گیرد باید حداکثر تا دو روز کاری پس از اعلام نسبت به ارائه نسخه‌های تکمیل شده قراردادهای تعهد پذیره نویسی و سایر مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کنند. تمام سفارشات به صورت “معتبر تا لغو” (Good till Cancel) در سامانه ثبت شود. عامل فروش اوراق ،ایستگاه معامله‌گر مستقل بانک مرکزی است.

همچنین بخوانید: بازار بورس امروز 19 آذر 99 چگونه است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا