اخبار بورس

پیش بینی بورس امروز ۲۶ دی ۱۴۰۰

بازار سهام روز گذشته و در ادامه روند منفی هفته پیش با ریزش شاخص کل مواجه بود. در آستانه دومین روز از هفته مهمترین سیگنال‌های تاثیرگذار بر بازار سهام را مرور می‌کنیم.

پیش بینی بورس امروز ۲۶ دی ۱۴۰۰

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز، بازار سهام روز گذشته و در ادامه روند منفی هفته پیش با ریزش شاخص کل مواجه بود. کارشناسان معتقدند در حال حاضر قوی‌ترین سیگنال تاثیرگذار بر بورس نمی‌تواند چیزی جز تزریق نقدینگی باشد. در آستانه دومین روز از هفته مهمترین سیگنال‌های تاثیرگذار بر بازار سهام را مرور می‌کنیم:

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد گفت: تفاهم نامه ۲۵ ساله ایران و چین باید در هر کدام از بخش‌ها به قرادادهای مشخصی برسد که در ماه‌های اخیر وزارتخانه‌های مختلف درگیر آن بودند و اکنون در حال نهایی‌شدن است. با امضای این تفاهم‌نامه‌ها نشان می‌دهیم که تامین مالی پروژه‌های نفتی که از منابع خارجی دچار تنگنا شده بود، از منابع داخلی همچنان میسر است و با سرعت بیشتر انجام می‌شود. (ایرنا)

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: روابط ⁩ دو کشور مهم ⁧ ایران ⁩ و ⁧ عربستان ⁩ در حال احیا و ⁧ سفارتخانه ⁩ ها در حال آماده شدن برای بازگشایی است، این امر آثار مهمی در کاهش تنش های منطقه ای و افزایش انسجام جهان ⁧ اسلام ⁩ دارد، نهادهای امنیتی و رسانه ها مراقب رذالت ⁧ صهیونیستها ⁩ و حماقت ⁧ افراطیون ⁩ باشند.» (انتخاب)

سخنگوی‌ کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ گفت: منابع عمومی بودجه ۱۴۰۱ از محل مالیات، گمرک، حقوق گمرکی و سهام شرکت‌های دولتی، از محل فروش نفت و گاز و میعانات نفتی و از طریق فروش اوراق، واگذاری شرکت‌ها و سهام محقق خواهد شد. (ایسنا)

همزمان با نزدیک‌شدن به سفر رئیسی به روسیه صادرات ایران به این کشور ۵۸ درصد نسبت به زمان مشابه سال گذشته افزایش پیداکرده است. (تسنیم)

در بازارثانویه اوراق بدهی دولتی نرخ سودها روندی نزولی را در هفته سوم دی ماه به ثبت رساندند. روند هفته گذشته نشان می‌دهد نرخ بازدهی یک ساله اوراق روندی نزولی داشته و با یک واحد درصد کاهش به ۲۲٫۵ درصد تنزل پیدا کرد. نرخ بازدهی آتی دوساله نیز نشان در این مقطع همانند اوراق یک ساله روندی نزولی را ثبت کرده و با حدودا ۱ واحد درصد کاهش در سومین هفته زمستان به ۲۳٫۵ درصد رسید. اوراق با تاریخ سه ساله اما دراین روند ساز ناهماهنگ زده و از سطح ۲۴٫۸ درصد به مرز ۲۵ درصد افزایش پیدا کرده است. (اقتصادنیوز)

علی صالح‌آبادی، رئیس بانک مرکزی گفت: نرخ تورم در ماه‌های اخیر رو به کاهش است و نرخ تورم نقطه به نقطه آذرماه نسبت به مردادماه ۱۷.۵ رصد کاهش یافته است. امیدواریم این روند کاهشی در آینده نیز ادامه یابد. وضع اقتصادی خوب نیست اما رو به بهبود است. (ایسنا)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا