فراتر از خبر

مرکز فروش تجهیزات صنعتی و پالایشگاهی

تجهیزات صنعتی نقشی اساسی در بهبود و تسریع عملکرد پالایشگاه ها دارند. در ایران شرکت های مختلفی تجهیزات صنعتی و پالایشگاهی را به فروش می رسانند اما شما باید از شرکتی اقدام به خرید نمایید که با کیفیت ترین محصولات را مناسب ترین قیمت به فروش می رساند. تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا با موارد فوق بیشتر آشنا شوید.

دسته بندی تجهیزات صنعتی و پالایشگاهی

در مجموع این تجهیزات به دو دسته ساکن و دوار تقسیم می شوند. تمامی تجهیزات و قطعاتی که در هنگام فعالیت پالایشگاه به صورت ثابت قرار می گیرند و هیچ حرکتی نمی کنند، تجهیزات ثابت، ساکن یا استاتیک نام دارند.

در مقابل، تجهیزاتی که در هنگام فعالیت پالایشگاه، به نوعی حرکت می کنند و ثابت نیستند، تجهیزات دوار نام می گیرند.

تجهیزات ثابت عبارتند از انواع شیر فلکه ، لوله هیدرولیک، کوره، دیگ بخار و مبدل حرارتی.  تجهیزات و قطعات دوار نیز عبارتند از، موتور، کمپرسور، توربین، گیربکس و پمپ. در ادامه هر کدام را به اختصار توضیح خواهیم داد.

نحوه عملکرد تجهیزات ثابت یا استاتیک

1- شیرآلات یا ولو، نقشی اساسی در فرآیند های مختلف پالایشگاه ایفا می کند. این وسیله می تواند میزان عبور مایعات و گاز ها را تنظیم نماید. شیر ها به دو دسته خودکار و دستی تقسیم می شوند. شیر های خودکار بدون دخالت کاربر، فرآیند تنظیم میزان عبور مایعات را انجام می دهد اما شیر های دستی توسط کاربر کنترل می شوند.

2- لوله های هیدرولیک: لوله های هیدرولیک یکی دیگر تجهیزات صنعتی و پالایشگاهی هستند. این لوله ها نقش انتقال گاز، نفت و… را در طول پالایشگاه بر عهده دارند. قیمت لوله هیدرولیک در بازار، با توجه به نوع انتخابی، متفاوت است. شما باید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید نمایید.

3- کوره: از کوره ها برای حرارت دادن به نفت یا گاز استفاده می شود.

4- دیگ بخار: از دیگ های بخار برای تبدیل آب به بخار استفاده می شود. انرژی مورد نیاز دیگ بخار از سوختن نفت یا گاز تامین می شود.

5- مبدل حرارتی: مبدل حرارتی، یکی از تجهیزات صنعتی و پالایشگاهی است که از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. این دستگاه انرژی گرمایی را دریافت و مجدد از آن استفاده می نماید.

نحوه عملکرد تجهیزات صنعتی دوار

1- موتور: موتور در پالایشگاه وظیفه ایجاد انرژی لازم برای انجام فرآیند های مختلف را بر عهده دارد.

2- کمپرسور: کمپرسور یکی از تجهیزات صنعتی و پالایشگاهی است که با کاهش حجم گازها فشار آنها را افزایش می دهد.

3- توربین: علاوه بر موتور، توربین نیز در پالایشگاه ها برای تولید انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. توربین ها انرژی خود را از سیالات به دست می آورند.

4- گیربکس: گیربکس ها وظیفه انتقال انرژی از موتور به سایر بخش های پالایشگاه را بر عهده دارند.

5- پمپ: پمپ ها از انرژی موتور برای انتقال گاز و نفت استفاده می کنند. انرژی موتور از طریق گیربکس به پمپ می رسد.

مرکز فروش تجهیزات صنعتی و پالایشگاهی

بهترین مرکز فروش تجهیزات پالایشگاهی

در ایران فروشگاه ها و شرکت های بسیاری اقدام به فروش تجهیزات صنعتی و پالایشگاهی می نمایند. در این بین یکی از برترین مراکز فروش تجهیزات پالایشگاهی، فروشگاه ولوسند است. این فروشگاه با کیفیت ترین و پیشرفته ترین تجهیزات صنعتی و پالایشگاهی را به صورت مستقیم از شرکت سازنده کالا عرضه می کند و بدین طریق، قیمت نهایی فروش را بسیار اقتصادی می کند.

با خرید لوازم مورد نیاز خود از این فروشگاه، علاوه بر خرید دستگاهی با کیفیت، هزینه بسیار پایین تری را نیز پرداخت خواهید کرد. استفاده از تجهیزات پیشرفته پالایشگاهی سبب می شود تا فرآیند های مختلف در پالایشگاه به صورت بهینه و سریع انجام شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا