اطلاعیه هافراتر از خبر

محبوب ترین جستجوی ایرانی ها در دیجی کالا

بر اساس تحقیقات بیشترین سفارشات آنلاین مربوط به تهران، البرز، اصفهان، مازندران و خراسان رضوی می باشد. همچنین بیشترین جستجو کاربران در دیجی کالا مربوط به گوشی تلفن همراه می باشد و بعد از آن کتاب به عنوان دومین کالای پر جستجو توسط کاربران شناخته شده است. در ادامه میتوانید خبر کامل محبوب ترین جستجو های ایرانی ها در دیجی کالا را بخوانید:

بیشترین سفارشات آنلاین

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت‌نیوز، هرساله کسب و کارهای آنلاین گزارشی از عملکرد خود در سالی که گذشت ارائه می‌دهند. از دیجی‌کالا تا اسنپ و سایر پلتفرم‌های آنلاین خدماتی. اطلاعات این گزارش عملکردها می‌تواند تحلیلی از شرایط بازار و علاقه‌مندی‌های مردم باشد.

برای مثال در گزارش سالانه دیجی‌کالا که هفته پیش منتشر شد؛ آمار و ارقام جالبی از سلیقه ایرانی‌ها در نوع و نحوه خرید آنلاین از فروشگاه‌های اینترنتی مورد بررسی قرار گرفت.

برای مثال آمارهای ارائه شده از گزارس سالانه دیجی‌کالا بیانگر آن است که سهم خرده فروشی‌های آنلاین از سبد خرید مردم ایران تنها ۴ درصد است. این در حالی است که این عدد برای کشورهای کره‌جنوبی و چین ۳۰ درصد است و نشان می‌دهد که مردم این کشور علاقه زیادی به خرید آنلاین دارند . بریتانیا با ۲۸ درصد و آمریکا با ۲۰ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

براساس این گزارش میزان استقبال از خرده‌فروشی‌های آنلاین در ایران نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۲۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد که ۷۰ درصد مشتریان این فروشگاه اینترنتی را مردان و ۳۰ درصد آن را زنان تشکیل داده‌اند. دهه شصتی‌ها و هفتادی‌ها نیز بیشترین علاقه‌مندان به خرید اینترنتی هستند و بعد از آن‌ها دهه ۵۰ ها قرار دارند.

براساس این گزارش، روزهای ۵ تا ۷ آذرماه (مصادف با بلک‌فرایدی یا جمعه سیاه) بیشترین سفارشات اینترنتی در این خرده‌فروشی ثبت شد و بعد از آن روزهای یکم و دوم دی‌ماه (مصادف با شب یلدا) بیشترین میزان فروش ثبت شده است.

تهران، البرز، اصفهان، مازندران و خراسان رضوی به ترتیب استان‌هایی هستند که بیشترین سفارشات آنلاین را به خود اختصاص داده‌اند.

در بخش نحوه پرداخت نیز ۷۸ درصد مشتریان خریدهای خود را به صورت آنلاین پرداخت می‌کنند و تنها ۱۰ درصد آن‍ها گزینه پرداخت در محل را انتخاب می‌کنند.

کیفیت کالا، مغایرت اطلاعات مندرج با کالاهای دریافتی و مشکلات فنی و ظاهری کالا، بیشترین دلایل نارضایتی مردم از دیجی‌کالا است.

محبوب‌ترین جستجوهای ایرانی‌ها در دیجی‌کالا

گوشی تلفن‌همراه بیشترین جستجو را در بین کاربران داشته است. نکته قابل توجه و البته امیدوارکننده این گزارش این است که «کتاب» دومین کالای پرجستجو توسط کاربران است و جستجوی این کالا توسط مردم نسبت به سال ۱۳۹۹ ، هشت رتبه صعود داشته است.

هندزفری، ساعت هوشمند و ماگ به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

پرطرفدارترین برندهای دیجیتال

این گزارش نشان می‌دهد که دربین گوشی‌های تلفن‌همراه، سامسونگ، شیائومی، اپل، نوکیا و هواوی به ترتیب محبوب‌ترین برندهای این دستگاه‌های‌هوشمند هستند.

پلی‌استیشن سونی محبوب‌ترین کنسول بازی در بین خریدارن است و بعد از آن ایکس‌باکس قرار دارد. سامسونگ، اپل و شیائومی نیز به ترتیب محبوب‌ترین ساعت‌های هوشمند دربین کاربران هستند.

دربخش لپ‌تاپ والترابوک نیز لنوو، ایسوس و اچ‌پی به ترتیب پرفروش‌ترین برندهای این بخش بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا