فراتر از خبر

شباهت شگرف رئیس جمهور اوکراین و علیرضا فغانی!/ عکس

برترین ها نوشت: یکی از کاربران به شباهت چهره ای یک داور ایرانی و رئیس جمهور فعلی اوکراین اشاره کرده است. وی با کنار یکدیگر قرار دادن چهره علیرضا فغانی و زلنسکی به این شباهت اشاره کرده است.

علیرضا فغانی و رئیس جمهور اوکراین

بیوگرافی علیرضا فغانی

علیرضا فغانی زادهٔ ۱ اردیبهشت ۱۳۵۷ در جابوز، استان خراسان رضوی داور بین‌المللی فوتبال ایران است که در لیگ برتر خلیج فارس داوری می‌کرد.

او مسابقات مهمی از جمله دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴، دیدار فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵، دیدار فینال جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۵، دیدار فینال فوتبال المپیک ۲۰۱۶ ریو، دیدار نیمه‌نهایی جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۱۷ و دیدار رده‌بندی جام جهانی ۲۰۱۸ را قضاوت کرده‌است.

علیرضا فغانی از سال ۲۰۰۸ وارد فهرست داوران بین‌المللی شد و برای داوری مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ از سوی فیفا انتخاب شد و نخستین داوری خود در جام جهانی را در بازی بین تیم ملی فوتبال آلمان و تیم ملی فوتبال مکزیک در ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ انجام داد و با کسب ۴٫۸۴ امتیاز در صدر جدول داوران جام جهانی قرار گرفت.

علیرضا فغانی در خانواده‌ای فوتبالی و ورزشی بزرگ شده‌است. پدرش محمد فغانی، داور فوتبال بوده و برادر او، محمدرضا نیز داوری می‌کند.

در ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ فغانی برای زندگی و تحصیل فرزندانش به استرالیا مهاجرت کرد و رسماً داور لیگ برتر استرالیا شد.

بیوگرافی رئیس جمهور اوکراین

ولودیمیر الکساندرویچ زلنسکی زادهٔ ۲۵ ژانویهٔ ۱۹۷۸ سیاستمدار اوکراینی و بازیگر و کمدین سابق است که از سال ۲۰۱۹ رئیس‌جمهور اوکراین است.

زلنسکی از پدر و مادری یهودی در ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸م در کریفیی ریه، آن زمان در جمهوری شوروی سوسیالیستی اوکراین به دنیا آمد.

زلنسکی در کریفیی ریه منطقه‌ای روسی‌زبان در جنوب شرقی اوکراین بزرگ شد.

پدر او، الکساندر زلنسکی، استاد و رئیس بخش سایبرنتیک و سخت‌افزار محاسباتی در مؤسسه اقتصاد کریفیی ریه است. مادرش ریما زلنسکا، قبلاً به عنوان مهندس کار می‌کرد.

پدربزرگش، سمیون ایوانوویچ زلنسکی، در طول جنگ جهانی دوم در ارتش سرخ (در بخش تفنگ موتوری گارد ۵۷) خدمت می‌کرد. سمیون و سه برادر بزرگترش در هولوکاست کشته شدند.

زلنسکی در سپتامبر ۲۰۰۳ با هم کلاسی مدرسه خود، اولنا زلنسکا ازدواج کرد، دختر این زوج، «اولکساندرا»، در جولای ۲۰۰۴، و پسرشان، «کریلو»، در ژانویه ۲۰۱۳ به دنیا آمد.

قبل از بازیگری مدرک حقوق خود را از دانشگاه ملی اقتصاد کیف گرفت. سپس فعالیت کمدی را دنبال کرد و یک شرکت تولید فیلم و سریال به‌نام کوارتال ۹۵ را تأسیس کرد که فیلم‌ها، کارتون‌ها و برنامه‌های تلویزیونی از جمله خادم ملت را ساخته، و در آن نقش رئیس‌جمهور اوکراین را ایفا کرده‌است.

در پی تأثیر رسانه‌ای این مجموعه تلویزیونی بر جامعه، یک حزب سیاسی با نام همان مجموعهٔ در مارس ۲۰۱۸ توسط کارکنان کوارتال ۹۵ ایجاد شد.

زلنسکی در ۳۱ دسامبر ۲۰۱۸ هم‌زمان با سخنرانی سال نو میلادی رئیس‌جمهور این کشور پترو پروشنکو در کانال تلویزیونی ۱+۱، نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۹ اوکراین اعلام کرد.

او پیشتر در سیاست فردی ناشناخته بود؛ اما پیش از دور انتخاب به یکی از پیشتازان نظرسنجی‌ها در انتخابات تبدیل شد.

او با کسب ۷۳٫۲ درصد آرا در دور دوم انتخابات پترو پروشنکو را شکست داد و رئیس‌جمهور اوکراین شد. او دارای منشی عوام‌گرا و خود را چهره‌ای ضد تشکلیلات و ضد فساد معرفی نمود.

بخش عمده کمپین انتخاباتی زلنسکی در شبکه‌های اجتماعی انجام گرفت که توانست رأی رأی‌دهندگان جوان را از آن خود کند. وی همچنین با پرهیز نکردن از سخن گفتن به زبان روسی حمایت شهروندان روس‌تبار شرق اوکراین را به‌دست‌آورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا