فراتر از خبر

زورگویی به زنها!/ واکنش مهناز افشار به عدم توزیع اقلام پیشگیری از بارداری

مهناز افشار، بازیگر معروف کشور از سلبریتی های ایرانی که در آلمان زندگی می کند و به خارج مهاجرت کرده است، به مصوبه جدید وزارت بهداشت واکنش نشان داد و گفت: حق نگهداری و مراقبت و کلا حق این بدن با خود صاحب بدن هست. این چه تصمیم غیرمنطقی و زورگویی هست که برای انسانها میکنین؟

استوری مهناز افشار

سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت بخشنامه داد که از امروز توزیع رایگان هر گونه توزیع اقلام پیشگیری از بارداری در مراکز بهداشتی ممنوع است.

طبق این دستور هر گونه ارایه داروهای جلوگیری از بارداری در داروخانه های سراسر کشور باید با تجویز پزشک باشد.

این طرح برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اجرا می‌شود در حالیکه همه مردم ایران می‌دانند مشکل عدم فرزندآوری در درجه اول اقتصادی و ناامیدی نسبت به آینده است.

این طرح در پی دست‌درازی به حق تصمیم‌گیری مردم درباره فرزندآوری است، یکی از بدیهی‌ترین حقوق مردم‌. ضمن اینکه حق زن بر بدن خودش را اصلا به رسمیت نمی‌شناسد.

ضمنا باید توجه داشت ابزارهای پیشگیری تنها برای پیش‌گیری از بارداری نیستند، بلکه از انتقال بیماری‌هایی چون کلامدیا، سوزاک، سیفلیس، و ایدز نیز پیشگیری می‌کنند.

با این کار فقط زنان طبقات پایین‌تر که دسترسی و پول برای تهیه لوازم پیشگیری از بارداری ندارند ناچار میشوند علیرغم میل خود فرزند دیگری بزایند چون ثروتمندان هر کالا و دارویی را از بازارهای آزاد به راحتی تهیه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا