اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

وام های ازدواج تا ۹۰ میلیون تومان به فروش میرسند

در چندین ماه گذشته خبرهایی در خصوص خرید و فروش وام ازدواج تا مظنه ۹۰ میلیون تومان به گوش رسیده است که در ادامه میتوانید خبر کامل آن را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

مظنه وام ازدواج تا ۹۰ میلیون تومان

مهدی متقی فر مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه اجتماعی جوانان اعلام کرد در در چند ماه اخیر خبرهایی مبنی بر فروش وام ازدواج به گوش می رسد.

وی گفت به دلیل اینکه در برخی از استان‌ها بانک ها به صورت سلیقه‌ای عمل میکنند و از متقاضیان وام ازدواج داشتن سه ضامن را طلب کرده اند، افراد حاضر به فروش این وام شده اند.

متقی فر در ادامه گفت اگر بانک‌ها طبق قانون فقط یک ضامن از متقاضیان طلب کنند به دلیل اینکه این وام بازپرداخت بالا و اقساط پایینی دارد کسی حاضر به فروش آن نمی شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و توسعه جوانان گفت: به دلیل عدم نظارت دقیق و کافی بر این وام، باعث سوء استفاده های این چنینی گردیده است به گونه‌ای که امکان ازدواج و طلاق صوری و حتی ازدواج اجباری برای دریافت این وام وجود دارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که در حال حاضر مظنه فروش وام ازدواج ۱۲۰ میلیونی ۳۵ میلیون تومان و وام ۱۵۰ میلیونی ۴۵ میلیون تومان می باشد.

این شرکت ها با پخش تراکت های تبلیغاتی در سراسر شهر اقدام به خریداری وام ازدواج از عروس و داماد ها می کنند.

محمدمهدی تندگویان در این خصوص گفت سایت های زیادی در خصوص خرید و فروش وام ازدواج وجود دارد که ما گزارش آن را به مجلس و شورای اجتماعی کشور ارائه کرده ایم.

تندگویان معتقد است دلیل تمام این سوء استفاده ها این میباشد که هیچ نظارتی بر دریافت کنندگان این وام پس از پرداخت آن وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا