فراتر از خبر

جزئیات ضرب و شتم در صحن جامع رضوی

در یک ساعت گذشته، روابط عمومی آستان قدس رضوی از ضرب و شتم در صحن جامع رضوی و مورد حمله قرار دادن ۲ طلبه جوان خبر داد که در ادامه به بررسی جزئیات آن پرداختیم.

جزئیات ضرب و شتم در صحن جامع رضوی

به گزارش بورس فردا و به نقل از ایلنا روابط عمومی آستان قدس رضوی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان، ساعتی پیش دو طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) با فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.

با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

به اطلاع میرساند این حادثه منجر به فوت یکی از طلبه ها شده است.

 

جزئیاتی از فرد ضارب

ضارب، فردی 21ساله، به‌نام عبداللطیف مرادی، ازبک‌تبار است که یک سال پیش به‌صورت غیرقانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد مقدس اقامت گزیده است.

او به‌همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند.

عبداللطیف مرادی به‌خلاف مسلمانان اهل‌سنت، دارای تفکرات تکفیری است که شیعیان را رافضی و مجوس می‌داند و معتقد است باید خون آنان ریخته شود.

وی ساعت 13 روز گذشته (سه‌شنبه 16 فروردین) با همراه داشتن یک چاقوی نسبتاً بزرگ وارد حرم رضوی(ع) می‌شود و در صحن پیامبر اعظم(ص) منتظر می‌ماند تا به افرادی که در لباس روحانیت هستند حمله کند، بدین ترتیب او ساعت 14 و 16 دقیقه به‌سمت سه روحانی حمله کرده با ضربات چاقو آنها را مورد ضربه قرار داد. خبرنگار تسنیم کسب اطلاع کرد که او فقط به یکی از این روحانیون 20 ضربه چاقو زده است که احتمالاً همان طلبه‌ای است که به شهادت نائل شد.

شنیده شده است که او در برخی شبکه‌های اجتماعی با عناوین متعددی مانند عبداللطیف السلفی، حسن مرادی و ابوالعاقب الموحّد نیز فعالیت داشته و به‌دنبال نشر تفکرات تکفیری و مقابله با شیعیان بوده است.

6 متهم به همکاری با او، از جمله دو برادر عبداللطیف مرادی نیز توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده‌اند و تحقیقات از آنها ادامه دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا