فراتر از خبر

تشکر رئیس‌جمهور اسبق ایران از آنجلیناجولی برای اقدام بشردوستانه

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور اسبق ایران در توییتی نوشت: کشتن و آواره کردن و زیر پا گذاشتن حق تعیین سرنوشت انسان ها از هر رنگ و نژاد و دین، تحت هر عنوان که باشد، محکوم بوده و احساس مسئولیت آنجلینا جولی نسبت به مردم یمن شایسته تقدیر است.

فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهجویان اخیرا” با ورود به شهر عدن یمن بازدید از مردم و خرابی های جنگ و اردوگاه های آوارگان از نزدیک در جریان وضعیت وخیم یمن قرار گرفت و اعلام کرد: وضعیت یمن یکی از بدترین بحران‌های انسانی جهان است . در سال 2022 هر ساعت یک غیرنظامی در یمن کشته یا زخمی می شود. اقتصاد ویران شده از جنگ و بیش از 20 میلیون یمنی برای بقا  به کمک های بشر دوستانه وابسته هستند.

بیوگرافی آنجلینا جولی

بیوگرافی آنجلینا جولی

آنجلینا جولی با نام تولد آنجلینا جولی ویت، پیش‌تر جولی پیت؛ زادهٔ ۴ ژوئن ۱۹۷۵بازیگر، فیلم‌ساز و بشردوست آمریکایی است.

او دریافت‌کنندهٔ افتخارات گوناگونی از جمله یک جایزهٔ اسکار و سه جایزهٔ گلدن گلوب بوده‌است.

نام جولی چند بار در میان فهرست بازیگران زن هالیوود با بیشترین دستمزد آمده‌است.

اقدامات بشر دوستانه آنجلینا جولی

جولی علاوه بر کارهای سینمایی‌اش، به خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌اش معروف است و جایزه بشردوستانه ژان هرشولت و همچنین نشان افتخاری دیم فرماندهٔ سنت مایکل و سنت جورج را دریافت کرده‌است.

او جنبش‌های مختلفی از جمله حفاظت، آموزش و حقوق زنان را ترویج می‌کند و بیشتر از همه به دلیل حمایت از طرف پناهندگان به عنوان فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) مورد توجه قرار گرفته‌است.

جولی بیش از دوازده مأموریت در سراسر جهان در کمپ‌های پناهندگان و مناطق جنگی انجام داده‌است. کشورهای بازدیدشده از سوی او شامل سیرالئون، تانزانیا، پاکستان، یمن، افغانستان، سوریه و سودان می‌شود.

به عنوان یک چهره در میان عموم، از جولی به عنوان یکی از تأثیرگذارترین و قدرتمندترین افراد در صنعت سرگرمی آمریکا یاد می‌شود.

ازدواج و فرزندان آنجلینا جولی

زندگی شخصی او از جمله روابط، ازدواج‌ها و سلامتی‌اش در معرض پوشش بسیاری از رسانه‌ها و مردم بوده‌است. او پیش‌تر از بازیگران جانی لی میلر، بیلی باب تورنتون و برد پیت طلاق گرفته‌است. او و پیت شش فرزند با هم دارند که سه نفر از آن‌ها در سطح بین‌المللی به فرزندی پذیرفته شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا