فراتر از خبر

آشنایی با انواع لوله های پنج لایه ساختمانی در بازار

لوله پنج لایه لوله‌ای است که با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه تولید لوله و اتصالات، تولید و به بازار عرضه شد و به سرعت به یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین لوله‌های ساختمانی تبدیل شد. از این نوع لوله باکیفیت و مقاوم برای سیستم آب و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی ساختمان‌های اداری و مسکونی استفاده می‌شود. دلیل مقاومت بسیار بالای لوله‌های پنج لایه وجود لایه‌ای آلومینیوم در ساختار لایه‌های آن است‌ که باعث سازگاری لوله با آب سرد با دمای منفی صفر و آب گرم با دمای دویست درجه‌ی فارنهایت می‌شود.

امروزه بسیاری از افراد با وجود گران بودن لوله‌های پنج لایه ترجیح می‌دهند که برای راه‌اندازی تاسیسات گرمایشی و سرمایشی و سیستم آب آشامیدنی ساختمان خود از این لوله‌های مقاوم و مستحکم استفاده کنند‌. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره ویژگی‌ها، انواع، کاربردها و مزایای لوله پنج لایه در اختیار شما قرار دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لوله پنج لایه چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

لوله پنج لایه نوعی لوله تکامل یافته است که از دو لایه از جنس پلیمر، یک لایه از جنس فلز آلومینیوم و دو لایه از جنس چسب ساخته شده است‌‌. در واقع دو لایه چسبی، لایه‌های پلیمری و لایه فلزی بین آن‌ها را به هم متصل کرده است. کارشناسان برای افزایش کارایی، لوله‌های پلیمری و لوله‌های فلزی را با یکدیگر ادغام کرده و محصولی جدید تولید کرده‌اند که از مزایای هر دو نوع لوله فلزی و پلیمری برخوردار است‌. کیفیت چسب به کار رفته در تولید لوله‌های پنج لایه از اهمیت فوق‌العاده زیادی برخوردار است. استفاده از مواد اولیه و چسب بی‌کیفیت در تولید این محصول کارایی و بازدهی آن را از بین می‌برد‌.

ویژگی‌های منحصربه‌فرد انواع مختلف لوله‌های پنج لایه باعث شده است که کارکرد آن به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع لوله می‌توان به مواردی مانند قدرت و استحکام بسیار بالا، کمک به آب‌بندی کردن سیستم اتصالات، امکان استفاده در باز و بسته کردن انواع مختلف اتصالات، مقاومت بالا در مقابل فشار، مقاومت در درجه حرارت خیلی زیاد، انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری بسیار عالی، سازگاری با محیط‌زیست و… اشاره کرد. لوله‌های پنج لایه کاربردهای بسیار زیادی دارند و به همین دلیل در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده می‌شود‌. مهم‌ترین کاربردهای لوله پنج لایه عبارت‌اند از:

  • استفاده برای راه‌اندازی کردن سیستم لوله‌های آب سرد و آب گرم
  • استفاده در سیستم‌های تهویه مطبوع
  • استفاده در سیستم‌های گرمایشی موجود در کف گلخانه‌ها و منازل
  • استفاده برای انتقال گازها در صنایع پزشکی

لوله های پنج لایه ساختمانی

معرفی برندهای مطرح و پرفروش لوله پنج لایه در بازار ایران

در حال حاضر سه برند معروف و مطرح ایرانی به نام‌های نیوپایپ، سوپرپایپ و ایزی‌پایپ در زمینه تولید لوله و اتصالات پنج لایه مشغول فعالیت هستند و محصولات بادوام، باکیفیت و مقاوم خود را به تمام کشورهای جهان صادر می‌کنند. در ادامه این بخش با ویژگی‌های این سه نوع لوله و اتصالات پنج لایه آشنا خواهید شد‌.

لوله‌های پنج لایه نیوپایپ

یکی از برندهای مطرح و معتبر تولیدکننده لوله‌های پنج لایه متعلق به شرکت گیتی پسند است و بیش از بیست سال سابقه درخشان در زمینه تولید لوله و اتصالات پنج لایه نیوپایپ و لوله آذین دارد. ایده راه‌اندازی این گروه تولیدی توسط چند جوان از شهر اصفهان به واقعیت تبدیل شد. استفاده از باکیفیت‌ترین و بهترین مواد اولیه برای تولید لوله‌های پنج لایه و تک لایه، به کارگیری پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها و تجهیزات و برخورداری از کارکنان حرفه‌ای و متخصص در زمینه تولید انواع لوله را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های شرکت گیتی پسند معرفی کرد. در بسیاری از پروژه‌های ساختمان برای راه‌اندازی سیستم لوله‌کشی آب آشامیدنی و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی از لوله‌های پنج لایه نیوپایپ تولید شده در شرکت گیتی پسند استفاده می‌شود‌.

لوله‌های پنج لایه سوپرپایپ

بسیاری از افراد فعال در حوزه لوله‌کشی ساختمان‌های مسکونی و تجاری و پیمارنکارهای ساختمانی معتقدند که برند سوپرپایپ به‌عنوان بهترین و معتبرترین برند تولید کننده لوله پنج لایه ایران به شمار می‌رود. لوله‌های پنج لایه تولید شده توسط این برند نزدیکی بسیار زیادی به استانداردهای جهانی دارند و در تعداد زیادی از پروژ‌های بزرگ ساختمان‌سازی در سطح ملی از محصولات این برند در سیستم لوله‌کشی و سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی استفاده شده است‌.

زمانی که در بسیاری از پروژه‌های ملی از محصولات برند سوپرپایپ در متراژ بسیار بالا استفاده می‌شود، نشان‌دهنده بالا بودن کیفیت لوله‌های پنج لایه تولید شده توسط این برند است. از مهم‌ترین ویژگی‌های لوله‌های پنج لایه سوپرپایپ می‌توان مواردی مانند کیفیت بسیار عالی، ایمنی بالا، استفاده راحت، تحمل در برابر حرارت زیاد، ضریب انبساط طولی پایین، مقاومت در مقابل مواد شیمیایی و… را نام برد.

لوله‌های پنج لایه ایزی پایپ

یکی دیگر از برندهای معتبر و مطرح تولید کننده لوله پنج لایه در ایران که در زمینه صادرات محصولات خود به سایر کشورهای جهان از جمله کشورهای همسایه نیز فعالیت گسترده‌ای دارد، برند ایزی پایپ است. در بسیاری از ساخت‌وسازها از لوله‌های پنج لایه ایزی پایت برای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و همچنین سیستم لوله‌کشی آب آشامیدنی استفاده شده است.

برند ایزی پایپ فقط در حوزه تولید لوله‌های پنج لایه مشغول فعالیت نیست؛ بلکه محصولات دیگری مانند شیرآلات نیز تولید و با مناسب‌ترین قیمت به بازار عرضه می‌کند‌. این برند نیز در تولید محصولات خود از جمله لوله پنج لایه از بهترین مواد اولیه، بهترین کارشناسان و افراد متخصص در زمینه تولید انواع لوله و پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و تجهیزات استفاده می‌کند.

لوله پنج لایه ساختمانی

استفاده از لوله پنج لایه چه مزایایی دارد؟

  • انعطاف‌پذیری بالا
  • صرفه‌جویی در مصرف لوله
  • امکان استفاده از فشار بیشتر در تجهیزات وصل شده به لوله‌های پنج لایه
  • نصب آسان و راحت به دلیل سبک بودن این نوع لوله
  • نصب یکپارچه، زیبا و قابل اعتماد لوله پنج لایه و اتصالات آن
  • عدم خورده شدن در مقابل رطوبت
  • عدم خطر آتش‌سوزی در زمان نصب
  • امکان اتصال لوله‌های پنج لایه با سایر لوله‌ها
  • عمر و ماندگاری طولانی
  • شکسته نشدن ناشی از یخ زدن آب
  • قابلیت استفاده از عایق در لوله‌های پنج لایه
  • عدم انتقال صدا
  • مقاومت بالا در مقابل اشعه ماوراء بنفش خورشید

جمع بندی

در این مقاله به معرفی ویژگی‌ها، انواع، کاربردها و مزایای لوله پنج لایه پرداختیم‌. برای خرید آنلاین لوله‌های پنج لایه ایرانی و حتی لوله آتاپایپ و پیمتاش می‌توانید به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر ارائه کننده این محصول مثل سایت لوله و اتصالات مراجعه کرده و سفارش خود را به ثبت برسانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا