فراتر از خبر

اعترافات هولناک ضارب طلاب در صحن پیامبر اعظم!

عبدالطیف مرادی از قبل قصد ترور چند نفر روحانی را داشته است از ورودی باب الرضا وارد حرم شده و بعد از دیدن این سه روحانی اولین ضربه را به شهید دارایی و بعد از آن ضربه دیگری را به شهید اصلانی وارد می نماید. گفته شده که این ضارب حدود ۲۰ ضربه به این دو طلبه وارد کرده است. بر اساس تحقیقات به دست آمده و جستجو در گوشی وی مشخص شده  که او یکی از دنبال کننده های کانال های وهابی بوده است. او در اعترافات خود گفته است که فقط برای کشتن روحانیون به حرم مطهر آمده و هدف های او از قبل تعیین نشده بودند. در ادامه اعترافات هولناک ضارب حادثه صحن پیامبر اعظم را بخوانید:

ضارب حرم امام رضا به همه چیز اعتراف کرد!

به گزارش وقت صبح به نقل از روزیاتو؛ حجت الاسلام هاشمی اظهار داشت: «بر اساس برخی اعترافات ضارب و شواهد به دست آمده، ضارب که فردی ۲۱ ساله به نام عبداللطیف مرادی است، تحت تأثیر عوامل تند و افراطی سنی و شیعی اقدام به این جنایت کرده است.»

حجت الاسلام هاشمی درباره ی جزئیات وقوع حادثه حرم امام رضا گفت: «عبداللطیف مرادی از ورودی باب الرضا (ع) وارد حرم مطهر می شود. او که قصد ترور چندین نفر روحانی را داشت، این سه روحانی، شهیدان حجج اسلام اصلانی و دارایی و حجت الاسلام پاکدامن را می بیند که وارد صحن پیامبر اعظم (ص) شده بودند.»

وی افزود: «بر اساس اعترافات ضارب، وی به محض رسیدن به این سه روحانی ضربه ای به شهید دارایی و بلافاصله ضربه ای دیگر به شهید اصلانی وارد می کند. حجت الاسلام پاکدامن می خواهد از ضارب فاصله بگیرد که از پشت ضربه ای به کتف او وارد می شود و به زمین می افتد. اما سعی می کند در برابر ضربات متعدد چاقو (حدود ۲۰ ضربه) با دست و پا از خود دفاع کند.»

انگیزه ضارب حادثه حرم امام رضا

حجت الاسلام هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود درباره ی علل و عوامل وقوع این حادثه گفت: با توجه به اعترافات ضارب و بررسی محتویات تلفن همراه وی، مشخص شده است که وی در فضای مجازی دنبال کننده ی سایت ها و کانال های تندروی وهابی بوده و مستنداتی از تفکرات ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب در گوشی او وجود دارد.

علاوه بر این، وی دنبال کننده ی کانال های وابسته به جریان موسوم به تشیع انگلیسی و از جمله سید صادق شیرازی نیز بوده و فیلم هایی از اهانت ها و تندروی ها و ناسزا گفتن ها و فحاشی های این جریان را نیز در گوشی تلفن همراه خود داشته است.

دو تفکر افراطی منجر به وقوع این حادثه شد

بر اساس مستندات به دست آمده، هر دو تفکر افراطی مذهبی شیعی و سنی در ذهن ضارب تاثیر گذاشته است که در نهایت منجر به شکل گیری انجام این جنایت در ذهن ضارب شده و وی را مجاب به انجام جنایت کرده است.»

وی اظهار داشت: «ضارب در بازجویی های خود تأکید کرده که فقط برای زدن روحانیون به حرم مطهر آمده بود. لذا این حادثه یک ترور کور بوده و این روحانیون به عنوان هدف ضارب از پیش تعیین نشده بودند.»

حجت الاسلام هاشمی خاطر نشان کرد: «باز بر اساس مستندات موجود، ضارب این جنایت را برای دیده شدن و پررنگ جلوه داده شدن در حرم مطهر رضوی مرتکب شده، وگرنه می توانست در هر جای دیگری دست به این جنایت بزند.»

وی افزود: «افراطی گری هم در شیعه و اهل سنت همیشه به پیکر اسلام ضربه وارد کرده و این بار نیز جمع این دو تفکر افراطی منجر به وقوع این حادثه ناگوار در حرم مطهر رضوی شده است.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا