فراتر از خبر

اعتراض حمید فرخ نژاد به جنگ اوکراین و روسیه! + فیلم

حمید فرخ نژاد ویدئو زیر را در صفحه اینستاگرامش به اشتراک گذاشت و گفت می خواهد جایزه جشنواره مسکو که بخاطر یک فیلم ضد جنگی دریافت کرده است، را در اعتراض به جنگ روسیه به اوکراین برگرداند.

بیوگرافی حمید فرخ نژاد

حمید فرخ‌نژاد زادهٔ ۲۸ فروردین ۱۳۴٨هنرپیشه، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان سینما، تئاتر و تلویزیون اهل آبادان است.

وی تحصیل‌کرده رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. فرخ‌نژاد فعالیت خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد.

در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم در کوچه‌های عشق ساخته خسرو سینایی بازیگری را در سینما آغاز کرد.

سال ۱۳۷۸ بازی در فیلم عروس آتش که دومین فیلم کارنامه سینمایی‌اش بود، درخشید و آغاز درخشش او در سینما به حساب می‌آید. این دومین همکاری وی با خسرو سینایی محسوب می‌شد. بازی در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را در هجدهمین جشنواره فیلم فجر برایش به همراه آورد.

وی همچنین برای بازی در فیلم‌های گشت ۲ و خوب بد جلف نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

فرخ‌نژاد در سال ۱۳۹۰ استرداد را بازی کرد. اثر که برای وی سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را به همراه آورد. دموکراسی تو روز روشن، زندگی خصوصی آقا و خانم میم، زندگی مشترک آقای محمودی و بانو، گشت ارشاد و حریم از دیگر اثرهای قابل توجه او در دهه نود بوده‌اند. وی همچنین تهیه‌کننده فیلم گشت ارشاد ۲ می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا