فراتر از خبر

ادامه حمایت‌های آنجلینا جولی از زنان افغان و انتشار کار انتقادی دو هنرمند این سرزمین

آنجلینا جولی بازیگر، فیلم‌ساز و بشردوست آمریکایی است که در ادامه حمایت خود از زنان افغان، کارهای انتقادی دو هنرمند خانم افغان به نام های شمسیه حسنی و رادا اکبر را در پیج اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و در زیر تصاویر اینگونه نوشت:

«به افتخار #زنان افغان و مبارزه آنها برای برابری، کرامت و آزادی، با اجازه آنها، کار دو هنرمند زن شگفت انگیز افغان را که من عاشق کارشان هستم، شمسیه حسنی و رادا اکبر، به اشتراک می گذارم.


بیوگرافی آنجلینا جولی

Angelina Jolie زادهٔ ۴ ژوئن ۱۹۷۵ بازیگر، فیلم‌ساز و بشردوست آمریکایی است. او دریافت‌کنندهٔ افتخارات گوناگونی از جمله یک جایزهٔ اسکار و سه جایزهٔ گلدن گلوب بوده‌است. جولی چندین‌بار پردرآمدترین بازیگر زن هالیوود نامیده شده‌است.

جولی علاوه بر کارهای سینمایی‌اش، به خاطر تلاش‌های بشردوستانه‌اش معروف است و جایزه بشردوستانه ژان هرشولت و همچنین نشان افتخاری دیم فرماندهٔ سنت مایکل و سنت جورج را دریافت کرده‌ است.

او جنبش‌های مختلفی از جمله حفاظت، آموزش و حقوق زنان را ترویج می‌کند و بیشتر از همه به دلیل حمایت از طرف پناهندگان به عنوان فرستاده ویژه کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان (UNHCR) مورد توجه قرار گرفته‌است. جولی بیش از دوازده مأموریت در سراسر جهان در کمپ‌های پناهندگان و مناطق جنگی انجام داده‌است. کشورهای بازدیدشده از سوی او شامل سیرالئون، تانزانیا، پاکستان، افغانستان، سوریه و سودان می‌شود.

او بارها توسط رسانه‌ها به عنوان زیباترین و جذاب‌ترین زن انتخاب شده‌است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا