فراتر از خبر

آموزش ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو

به دلیل مشکلات متعددی که در ثبت نام خودرو در سایت ایرانخودرو و سایپا وجود داشت وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد رضایت مردم و شفاف سازی در این حوزه و حمایت از حقوق مصرف کنندگان، طرح های فروش خودرو سازان دولتی و خصوصی را متوقف کرده و بر همین اساس سامانه یکپارچه توزیع خودرو از 27 اردیبهشت آغاز به کار کرد. حال برای کسانی که به دنبال ثبت نام خودرو می باشند آموزش ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو در این مطلب ارائه شده با ما همراه باشید.

بیشتر بدانید:

سامانه یکپارچه برای فروش خودرو راه اندازی شد

نحوه ثبت نام درسامانه یکپارچه تخصیص خودرو

در این سیستم جدید قرعه کشی خودرو همه ی شرکت کنندگان شانس برابری برای برنده شدن دارند و تقدم یا تاخرزمان ثبت نام، هیچ تاثیری روی ثبت نام ندارد.

متقاضیان می‌توانند با اعلام شرایط فروش، فعال‌سازی بخشنامه‌ها و به دنبال آن آغاز مرحله ثبت درخواست خرید خودرو (شرکت در قرعه‌کشی محصولات)، با مراجعه به صفحه اصلی سامانه sale.iranecar.com و مشاهده لیست خودروهای قابل عرضه، اقدام به ثبت درخواست کنند.

مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام خودرو

  • کد ملی و یک شماره موبایل به نام آن
  • آدرس پست الکترونیکی معتبر
  • شماره شناسنامه و سریال آن
  • شماره شبا
  • شماره گواهینامه
  • کد پستی و …..

شرایط ثبت نام در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو

فقط افرادی که بالای 18 سال سن دارند می توانند از طریق این سایت برای ثبت نام خودرو اقدان کنند و داشتن گواهینامه راهنمایی و راندگی در ثبت نام خودرو الزامی است، اما نکته ی قابل توجه اینکه داشتن گواهینامه برای ثبت نام مادران گرامی در طرح جوانی جمعیت الزامی نیست.

از دیگر شرایط ثبت نام در سامانه در طرح فروش فوق العاده، فوری و پیش فروش نداشتن پلاک فعال انتظامی میباشد و اگر شما به تازگی از شرکت خودرو سازی خودرو دریافت کرده اید دچار محدودیت خرید بوده و باید 48 ماه صبر کنید.

در صورتی که در سامانه ثبت نام کرده و در قرعه کشی برنده شده اید در صورت عدم واریز وجه تا 2 دوره نمی توانید در طرح های فروش بعدی شرکت کنید.

مراحل ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو

مراحل درخواست خودرو در سامانه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو:

  • مرحله اول: انتخاب گزینه ورود/ ثبت نام

متقاضیان باید جهت ثبت اطلاعات شخصی (ثبت‌نام اینترنتی خودرو) خود در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، با انتخاب گزینه «ورود / ثبت‌نام» (از منوی اصلی سامانه) وارد صفحه ورود و ثبت‌نام شوند.

  • مرحله دوم: ایجاد حساب کاربری

بعد از انتخاب گزینه ثبت نام کاربر به صفحه اطلاعات اولیه مشتری هدایت می‌شود و با تکمیل این فرم، حساب کاربری خود را در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو ایجاد می‌کند. اطلاعات این فرم شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، تلفن همراه، کلمه عبور و تکرار آن میباشد.

  • مرحله سوم: انتخاب خودرو
  • مرحله چهارم: انتخاب بخشنامه

در این مرحله کاربر فهرست بخشنامه های فروش را مشاهده کرده و بعد از انتخاب یکی از بخشنامه ها وارد مرحله ی بعدی می شود.

  • مرحله پنجم: مشاهده اطلاعات

در این مرحله کاربر تمامی اطلاعات ثبت شده که شامل اطلاعات شخصی متقاضی، اطلاعات بخشنامه و خودرو انتخابی میباشد را مشاهده و تایید می کند.

  • مرحله ششم: دریافت کد رهگیری

در این مرحله متقاضی کد رهگیری مربوط به ثبت درخواست خود را دریافت می کتد. بعد از دریافت کد رهگیری، مراحل شرکت در قرعه کشی خودرو به پایان میرسد و اسم درخواست کننده در فهرست شرکت کنندگان در قرعه کشی قرار داده می شود.

سایت ثبت نام در سامانه یکپارچه فروش خودرو چیست؟

متقاضیان می توانند با مراجعه به صفحه اصلی سامانه sale.iranecar.com و مشاهده لیست خودروهای قابل عرضه، اقدام به ثبت درخواست کنند.

ثبت نام سیستم یکپارچه فروش خودرو از چه زمانی آغاز شده است؟

سامانه یکپارچه توزیع خودرو از 27 اردیبهشت آغاز به کار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا