فراتر از خبر

نقد تند فراستی از محسن چاوشی!

مسعود فراستی نویسنده و منتقد سینما در گفتگو با صبا درباره وضعیت موسیقی ایران، گفت:من موسیقی‌ای که هر روز گوش می‌دهم موسیقی کلاسیک است و بیش و کم در لانگ شات موسیقی ایران را دنبال می‌کنم. من موسیقی‌ای را که خیلی از دوستان می‌پسندند گوش نمی‌دهم ولی یک نفر را در موسیقی ایران خیلی دوست دارم و دنبال می‌کنم و آن هم “پرواز همای” است.

وی درباره خواننده‌ای که عموم مردم و حتی مخاطبان خاص موسیقی سطح موسیقی او را قابل قبول می‌دانند، مانند تمام نظرات چالش برانگیزی که در حوزه سینما می‌دهد درباره محسن چاوشی نیز گفت: محسن چاوشی را می‌شناسم و برخی از آثار او را هم دنبال کرده‌ام ولی به نظرم سطح موسیقایی او زیر متوسط است!

مسعود فراستی کیست؟

مسعود فراستی زاده فروردین ۱۳۳۰ در تهران فعال سیاسی سابق، مترجم، مدرس و منتقد سینما و سردبیر مجله فرم و نقد است.

او در برنامه تلویزیونی هفت به عنوان مجری کارشناس ثابت دربخش میز نقد حضور دارد.

همچنین در تصاویری که از میزگردهای زندانیان حزب توده از او منتشر شده، نام خانوادگی وی با پسوند «پور» آمده و نام خانوادگیش فراستی‌پور بوده‌است.

مسعود فراستی در دبستان تشویق و سپس در دبیرستان اندیشه در رشتهٔ ریاضی تحصیل کرده‌است و در انجمن ایران و فرانسه، زبان فرانسوی را آموخته‌است.

از اواخر تحصیل در دبیرستان به مدت دو سال به عنوان مترجم مشغول به کار بوده‌است. وی در ۱۹ سالگی به ایتالیا رفته و پس از یادگیری ایتالیایی در شهر پروجا به دانشگاه بولونیا رفته و در آنجا مدت دوسال در رشتهٔ فلسفه و نمایش تحصیل کرده‌است،

وی دانش آموختهٔ رشته‌ها و مقاطع زیر است:

  • کارشناسی هنرهای تجسمی از دانشسرای عالی ملی هنرهای زیبای پاریس
  • کارشناسی جامعه‌شناسی از دانشگاه پاریس ۸
  • کارشناسی ارشد اقتصاد سیاسی (با پایان‌نامه: سرمایه‌داری پیرامون در کشورهای جهان سوم) از دانشگاه پاریس ۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا