فراتر از خبر

سیمرغ بهترین‌بازیگر مرد چهلمین جشنواره فجر به امین حیایی تعلق گرفت/ فیلم

امین حیایی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد در چهلمین جشنواره فیلم فجر شد.

امین حیایی

امین حیایی در فیلم سینمایی «برف آخر» به کارگردانی امیرحسین عسگری که در ژانر اجتماعی – خانوادگی تولید شده است و به داستان روزمرگی‌های یک دامپزشک می‌پردازد حضور متفاوتی دارد و با ایفای نقش در این فیلم، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد را گرفت.

 

بیشتر بخوانید: اسامی نامزدهای بهترین بازیگر نقش اول مرد و زن جشنواره فیلم فجر 1400 اعلام شد

بیوگرافی امین حیایی

امین حیایی زادهٔ ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ بازیگر و داور تلویزیونی ایرانی است.

حیایی فعالیت خود را در سال ۱۳۷۰ با حضور در فیلم دو همسفر آغاز و تاکنون در آثار گوناگون، فیلم، سریال و تئاتر حضور داشته‌است.

او برای دو فیلم شب (۱۳۸۶) و برف آخر (۱۴۰۰) سیمرغ بلورین بهترین بازیگر از جشنواره فیلم فجر را کسب کرده است. حیایی همچنین در سال ۱۳۹۶ برای بازی در فیلم شعله‌ور نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت دیپلم افتخار نقش اول مرد را کسب کرد.

حیایی با کارگردان ایرانی، بهمن گودرزی، در پنج فیلم و سریال همکاری داشته‌است که آخرین آن برای فصل سوم مجموعهٔ ساخت ایران است.

امین حیایی در ۱۹ خرداد ۱۳۴۹ در تهران در محلهٔ قیطریه به دنیا آمد. پدرش تقی حیایی کارمند شغل آزاد بود. در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی عقیدتی-سیاسی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد.

همسر وی نیلوفر خوش‌خلق از بازیگران سینمای ایران است. همچنین مونا بانکی‌پور، همسر سابق حیایی، و فرزندشان دارا حیایی نیز از بازیگران سینما هستند.

درباره فیلم برف آخر

برف آخر فیلمی ایرانی به کارگردانی امیرحسین عسگری، نویسندگی امیرحسین عسگری، میرمحمد عبدی و سید حسن حسینی و تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی محصول سال ۱۳۹۹ است.

این فیلم که برای حضور در جشنواه فیلم فجر ثبت نام کرده بود. به‌عنوان ۲۲ فیلم نهایی چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد. داستان این فیلم دربارهٔ زندگی یک دامپزشک در شمال کشور ایران است. احسان علیخانی یکی از سرمایه‌گذاران این فیلم سینمایی است.

داستان فیلم نگاهی متفاوت به روزمرگی‌های یک دامپزشک دارد.

بازیگران

امین حیایی
لادن مستوفی
مجید صالحی
نوشین مسعودیان
صادق ملک
امیر مشهدی عباس
امیرعباس رودگر صفاری
مهدی مهربان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا