فراتر از خبر

مدیرعامل شرکت «تسلا» پولدارتر شد!

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت تسلا، بعد از جلسه نمایندگان کنگره در واشنگتن دی سی با طرح «مالیات میلیاردرها» مقداری از سهام شرکت خود را فروخت و پولدارتر شد در ادامه به جزئیات فروش این سهام می پردازیم.

مدیرعامل شرکت «تسلا» پولدارتر شد!

به گزارش بورس فردا و به نقل از تحریریه، تارنمای «فوربس» خبر داد بر اساس گزارش‌های جدید نظارتی، «ایلان ماسک» مدیر عامل شرکت «تسلا» و ثروتمندترین فرد جهان، این هفته بخش عظیمی از سهام خود را  فروخت. او این اقدام را تنها چند روز پس از آن انجام داد که طرح «مالیات میلیاردرها» از طرف شماری از نمایندگان کنگره در واشنگتن دی سی مورد بحث قرار گرفت.

در دو پرونده ای که عصر چهارشنبه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار منتشر شد، ماسک افشا کرد که نزدیک به ۲.۲ میلیون عدد سهام به ارزش حدود ۲.۲ میلیارد دلار را برای فروش گذاشت که تقریبا مبلغ ۱۳.۴ میلیون دلار آن در روز دوشنبه فروخته شده و سپس در همان روز حدود ۹۳۴ هزار سهم دیگر را به قیمتی بیش از ۱.۱ میلیارد دلار به فروش رساند.

مجموعه پرونده‌ هایی که اواخر چهارشنبه شب منتشر شد، نشان می‌ دهد که ماسک پس از آن ۳.۶ میلیون سهم دیگر را به قیمت متوسط حدود ۱۰۷۰ دلار در دو روز بعد فروخت، زیرا قیمت ‌ها به دلیل گمانه‌ زنی‌ ها در مورد فروش احتمالی سقوط کردند.

این فروش پس از آن صورت گرفت که ماسک در روز شنبه از کاربران توییتر خواست تا نظر سنجی توئیتری شرکت کرده و تصمیم بگیرند که آیا او باید ۱۰ درصد از سهام تقریبا ۲۳ درصدی خود در تسلا را در پاسخ به پیشنهاد قانونگذاران بفروشد یا خیر. طرحی در کنگره که بر اساس آن بر سود سهام میلیاردرها، مالیات تعلق می گیرد.

اگرچه کاربران اکثرا به این تصمیم ماسک رای مثبت دادند اما پاورقی ‌ها در پرونده‌ های نظارتی چهارشنبه نشان می‌ دهند که این مرد ۵۰ ساله از ماه سپتامبر برای فروش بخشی از سهام تسلا از طریق یک طرح معاملاتی برنامه ‌ریزی کرده بود و قصد داشت قسمت اولیه سهام فروخته شده در روز دوشنبه (به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار) را به منظور کمک به پرداخت صورتحساب گزینه های برنامه ریزی شده برای پایان سال آینده بفروشد.

در مجموع، معاملات این هفته حدود ۳ درصد از کل سهام ماسک را تشکیل می دهد. او هنوز حدود ۱۶۸ میلیون سهام تسلا را در اختیار دارد. ماسک به درخواست سایت تحلیلی «فوربس» برای اظهار نظر در این زمینه پاسخ نداد. او سهام تسلا را با قیمت متوسط حدود ۱۰۷۰ دلار فروخت که تقریبا ۱۶۰ درصد افزایش قیمت را در سال گذشته تضمین کرد اما همچنان ۱۳ درصد کمتر از بالاترین قیمت ثبت شده در روز پنجشنبه بود.

این سومین باری است که ماسک سهام تسلا را از زمانی که این شرکت در بورس نزدک در سال ۲۰۱۰ عمومی شد، فروخته و همچنین این بزرگترین معامله او است. ماسک در جولای ۲۰۱۰، کمی بیش از ۱.۴ میلیون سهم را به قیمت ۲۴ میلیون دلار فروخت و در سال ۲۰۱۶، میزان ۲.۷ میلیون سهم دیگر را به قیمت حدود ۵۹۳ میلیون دلار فروخت.

این سهام نسبت به بالاترین حد خود در هفته گذشته ۱۳ درصد کاهش یافته است که نشان دهنده حدود ۱۶۳ میلیارد دلار ارزش بازار است که از آن زمان از بین رفته است. با وجود این کاهش، ارزش تسلا هنوز حدود ۱.۱ تریلیون دلار است. این سهام پس از بسته شدن در حدود ۱۰۶۸ دلار به ازای هر سهم در روز چهارشنبه ۲.۷ درصد در معاملات پس از ساعت کاری افزایش یافت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا