فراتر از خبر

حضور ترانه علیدوستی به همراه پدرش در اکران «سمفونی حمید»

ترانه علیدوستی همراه با پدرش در اکران مردمی فیلم «سمفونی حمید» ساخته جعفر صادقی، روایتی از زندگی حمید علیدوستی ستاره دهه های قبل فوتبال ایران، حاضر شد.

فیلم مستند سمفونی حمید به کارگردانی جعفر صادقی درباره زندگی حمید علیدوستی ساخته شده است.

فیلم سمفونی حمید

فیلم سمفونی حمید به کارگردانی و تهیه کنندگی جعفر صادقی در سال قبل ساخته شد.

خلاصه فیلم به این شرح است که : حمید علیدوستی ستاره اسبق فوتبال ایران و پدر ترانه ، بازیگر مشهور سینمای ایران است،هیچگاه به تیمهای پرطرفدار نرفت و تصاویر زیادی از او نمانده ، ولی از نظر هواداران ، فوتبالیست ها و حتی هنرمندان یک چهره محبوب به شمار می رود ، ضمن مرور بر زندگی شخصی و ورزشی او در حین ساخت فیلم به نواری ضبط شده از بازیهای خودش در زیرزمین منزلش می رسیم که بخش کوتاهی از تصاویر بازیهای او در جوانی دیده می شود ، او از معدود فوتبالیست های ایرانی است که سینما ، ادبیات ، موسیقی و کتاب در زندگی او جاریست”

حمید علیدوستی

حمید علیدوستی زادهٔ ٢١ اسفند ١٣٣۴بازیکن ملی پوش سابق و مربی فوتبال ایران است.

وی در دو جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ و ۱۹۸۴ بازیکن فیکس تیم ملی ایران بود و در این تورنمنت ها برای تیم ملی ایران هشت بازی کرده و ۳ گل به ثمر رساند.

حمید علی دوستی با ۱۵ ٰگل زده هفتمین گلزن برتر تیم ملی ایران به همراه وحید هاشمیان است. وی پدر ترانه علیدوستی بازیگر سینما و تئاتر و پویان علیدوستی است.فیلم مستند سمفونی حمید به کارگردانی جعفر صادقی درباره زندگی حمید علیدوستی ساخته شده است.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی زادهٔ ۲۲ دی ۱۳۶۲ بازیگر ایرانی است.

او در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی، واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده و جوایز گوناگونی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است.

جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود.

علیدوستی در سال ۱۳۸۰ در اولین تجربهٔ سینمایی خود برای فیلم من، ترانه ۱۵ سال دارم برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

ازدواج

ترانه با علی منصورازدواج کرده و صاحب یک فرزند دختر به نام «حنا» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا