فراتر از خبر

تفاوت ‌های کلی پاکسازی و فیشیال پوست صورت

تفاوت فیشیال با پاکسازی

برای داشتن پوستی سالم به‌کارگیری هر دو روش فیشیال و پاکسازی بسیار مهم است. این دو روش پاکسازی و درخشندگی پوست را برای شما به ارمغان می‌آورد. افراد به دلیل حضور در موقعیت‌ های مختلف در معرض آلودگی قرار می‌گیرند. قرارگیری آلودگی بر روی پوست صورت تاثیر بسیار منفی با خود به‌ همراه دارد. آبرسانی، پاکسازی منافذ پوست و رفع آلودگی‌ ها توسط فیشیال و پاکسازی انجام می‌ شود. در ادامه با ما همراه باشید تا با تفاوت فیشیال و پاکسازی آشنا شوید.

پاکسازی پوست چیست؟

پوست صورت دائما در تماس با انواع آلودگی‌ ها، آلاینده‌ ها و نور مضر خورشید قرار دارد. علاوه‌ بر آن پوست صورت نسبت‌ به نواحی دیگر آسیب‌پذیرتر است. به همین دلیل پاکسازی به‌ موقع و صحیح آن در سلامت پوست تاثیر فراوانی دارد. پاکسازی صورت به‌ عنوان یک درمان مهم پوستی شناخته می‌ شود. توصیه می‌ شود که این روش را هر 2 یا 3 هفته یک‌ بار در برنامه خود قرار دهید. این روش نسبت‌ به بسیاری از روش‌ های دیگر بی‌خطرتر بوده و تاثیرگذاری بالایی دارد. با توجه به اینکه در پاکسازی پوست از محصولات در دسترس و گیاهی استفاده می‌ شود، نسبت به سایر روش ها مقرون‌ به‌ صرفه‌ تر خواهد بود.

https://mayaskincare.ir/skin-cleaning/

مراحل پاکسازی پوست

پاکسازی پوست شامل مراحل مختلفی می شود. به ترتیب انجام دادن این مراحل به حفظ سلامت پوست کمک بسیاری می کند. مراحل پاکسازی پوست شامل موارد زیر است:

مرحله اول: پاکسازی دقیق پوست

در این مرحله با استفاده از پاک‌ کننده‌ های بی‌ ضرر، تمامی آلودگی‌ های پوست مانند چربی و گرد و غبار پاک می‌ شوند.

مرحله دوم: لایه‌ برداری پوست

لایه ‌برداری شامل استفاده از ماسک‌ های گیاهی و شیمیایی برای از بین بردن سلول‌ های مرده پوست است. شما می‌ توانید برای پاکسازی عمیق پوست، از انواع اسکراب های مناسب نوع پوست خود استفاده کنید. در هر دو روش پاکسازی و فیشیال از لایه برداری برای از بین بردن لایه‌ های مرده سطح پوست و افزایش نفوذپذیری پوست نسبت‌ به محصولات درمانی استفاده می‌ شود.

مرحله سوم: بخور پوست

در این مرحله با استفاده از بخار، منافذ بسته‌ روی پوست باز می‌ شوند. سپس چروک‌ های سطحی پوست از طریق آبرسانی کاهش پیدا می‌ کنند.

مرحله چهارم: تخلیه جوش‌ ها

پس‌ از انجام بخور، جوش‌ های سرسیاه و عفونی از روی پوست پاک می‌ شوند. درنتیجه پوستی درخشان و شفاف خواهید داشت.

فیشیال پوست صورت

فواید انجام پاکسازی پوست

پاکسازی پوست روشی مقرون‌ به‌ صرفه و پرفایده است. بنابراین انجام آن مزایا بسیار زیادی برای شما به همراه دارد. از جمله مزایا پاکسازی پوست میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین بردن خستگی‌ های ناشی از فعالیت روزمره و استرس
  • از بین بردن آلودگی‌ های سطحی پوست و پاکسازی کامل آن
  • از بین بردن جوش‌ های سطحی و عمیق پوست
  • جلوگیری از روند سریع پیری پوست
  • از بین بردن چروک‌ های سطحی و جوان سازی
  • سم‌ زدایی پوست
  • از بین بردن جای جوش‌
  • لایه‌ برداری پوست
  • آبرسانی و هیدراته کردن پوست
  • از بین بردن جوش‌ های سرسیاه و باز کردن منافذ پوست

مراحل فیشیال پوست

فیشیال صورت مانند پاکسازی پوست شامل مراحل پاکسازی، لایه‌ برداری، بخور و تخلیه است. نکته قابل توجه در فیشیال پوست به کارگیری ماساژ است. ماساژ پوست باعث افزایش خون‌ رسانی و ترمیم و احیا بافت‌ های آسیب‌ دیده می‌ شود.

فواید انجام فیشیال

فیشیال یکی از روش های مراقبت از پوست است که شامل بخار، لایه‌ برداری، لوسیون، ماسک صورت و ماساژ است. استفاده از این روش درمانی باعث می شود که پوست به‌ صورت عمیق تمیز شود. همچنین این روش به مبارزه با برخی مشکلات پوستی مانند خشکی و آکنه کمک فراوانی می‌ کند. انجام فیشیال فواید زیادی از جمله کاهش استرس، پاکسازی پوست، افزایش گردش خون، افزایش کلاژن سازی و بازسازی سریع‌ تر پوست دارد.

فیشیال پوست صورت

تفاوت ‌های کلی پاکسازی و فیشیال پوست صورت

  • پاکسازی صورت باید هر 2 الی 3 هفته یک‌ بار انجام گیرد. البته در روش فیشیال نیازی به تکرار مداوم درمان نیست. بنابراین می‌ توانید در بازه زمانی 1 تا 2 ماه نیز برای انجام فیشیال به مراکز درمانی مراجعه کنید.
  • در پاکسازی صورت فقط از یک نوع ماسک برای پاکسازی پوست استفاده می‌ شود. به همین دلیل هزینه انجام پاکسازی بسیار مقرون‌ به‌ صرفه است. در روش فیشیال علاوه‌ بر پاکسازی صورت، اقدام به ماساژ پوست می‌‌ شود. همچنین استفاده از دستگاه ‌های مخصوص باعث افزایش هزینه‌ها در انجام فیشیال می شوند.
  • استفاده از ماساژ صورت در فیشیال پوست باعث افزایش گردش خون شده که همین امر به سلامت بافت‌ ها کمک می‌ کند.
  • انجام فیشیال پوست بین 1 تا 2 ساعت زمان نیاز دارد. البته مدت‌ زمان انجام پاکسازی بسیار کمتر است.
  • در روش پاکسازی پوست تنها از یک ماسک استفاده می شود، اما در فیشیال صورت از ماسک های مختلفی برای ماساژ پوست استفاده می‌ شود.
  • روش فیشیال نسبت به پاکسازی در مدت‌ زمان کمتری شما را به نتیجه مطلوب می‌ رساند.

نکات مهم برای انجام پاکسازی و فیشیال پوست

برای اینکه بهترین عملکرد و نتیجه را داشته باشید و رضایت خاطر کاملی از نتیجه انجام فیشیال و پاکسازی پوست کسب کنید، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید. این نکات عبارت‌ اند از:

  1. پس‌از انجام جلسات فیشیال و پاکسازی از محصولات محافظتی پوست شامل کرم‌ های مرطوب کننده و ضد آفتاب استفاده کنید.
  2. پاکسازی و فیشیال پوست تنها یک روش کمکی همراه با سایر اقدامات پزشکی است. بنابراین از انجام صحیح آن غافل نشوید.
  3. از سلامت محصولات آرایشی و بهداشتی که برای خود تهیه می‌کنید، اطلاع داشته باشید. شما باید برای انجام روتین پوستی خود، از محصولات مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید تا بهترین نتیجه را از انجام فیشیال و پاکسازی دریافت کنید.

سخن پایانی

همه افراد خواهان داشتن پوستی سالم و شفاف هستند. به همین دلیل از روش‌ های مختلفی برای انجام جوان‌ سازی پوست استفاده می‌ کنند که هر کدام از این روش‌ ها تفاوت ‌هایی با یکدیگر دارند. دو روش مهم در جوان‌ سازی و بهبود مشکلات پوستی، پاک‌ سازی و فیشیال است. فیشیال و پاک‌ سازی پوست باعث کاهش لک، شادابی، لایه‌ برداری و سم‌ زدایی پوست می ‌شوند. اگر سلامت پوست و داشتن پوستی درخشان و صاف برای شما اهمیت دارد، از انجام فیشیال و پاکسازی پوست خود غافل نشوید و همواره سعی کنید انواع روش‌ های جوان‌ سازی پوست را در برنامه خود داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا