اخبار بورس

افزایش 6 درصدی بورس در هفته / بیش از ۲۸۶ هزار میلیارد ریال معاملات اوراق بهادار

در پایان معاملات این هفته شاخص کل با ۵.۹۸ درصد افزایش به رقم ۵۵۵۱۶۷ واحد رسید.
به گزارش خبر گذاری صدا و سیما از روابط عمومی بورس تهران، بیش از ۲۸۶ هزار میلیارد ریال اوراق بهادار معامله شد و درپایان معاملات هفته منتهی به ۱۴ اسفند ماه ۹۸، شاخص کل با ۳۱۳۱۶ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۵۵۵۱۶۷ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن با ۱۲۹۶۸ واحد افزایش معادل ۴۸ / ۷ درصد به رقم ۱۸۶۲۶۶ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص بازار اول با ۲۱۵۰۳ واحد افزایش به رقم ۳۹۱۳۷۵ واحد بالغ گردید و شاخص بازار دوم با ۶۹۳۱۶ واحد افزایش عدد ۱۱۸۳۳۵۶ واحد را تجربه کرد و به این ترتیب شاخص بازار اول ۸۱ / ۵ درصد افزایش و شاخص بازار دوم با ۲۲ / ۶ درصد افزایش نسبت به هفته قبل همراه شدند.

عملکرد بورس در این هفته

عملکرد بورس در 5 روز گذشته به گونه ای بود که، ارزش کل معاملات اوراق بهادار به ۲۸۶۸۸۸ میلیارد ریال رسید که نسبت به هفته قبل ۷۱ / ۱۶ درصد افزایش یافت.

در ضمن تعداد ۳۸۰۷۸ میلیون انواع اوراق بهادار در بیش از ۵ میلیون و ۷۴۹ هزار دفعه مورد معامله قرار گرفت و در نتیجه در مقایسه با هفته گذشته به ترتیب ۷۵ / ۶ درصد و ۲۳ / ۴۲ درصد افزایش را تجربه کردند.
هم چنین تعداد ۱۱۹۴ میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از ۱۲۴۴۸ میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت و به ترتیب با ۲۶ / ۰ کاهش و ۷۹ / ۰ درصد افزایش در مقایسه با هفته گذشته داشتند .

در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می‌شود، تعداد ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از ۱۴۶۵۳ میلیارد ریال معامله شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا