اخبار بورس

خروج نقدینگی از بورس

در هفته‌های گذشته با رشد شاخص هم وزن نیز ب شاهد  نقدینگی به سمت صنایع کوچک بودیم بگونه‌ای که صنعت کوچک وسایل ارتباطی توانست با بیشترین رشد پیشتاز صنایع بازار شود و بعد از آن شرکت های دیگری مانند محصولات چرمی، صنایع غذایی و خودرو توانستند جزء  پیشتازان بازار شوند اما در میان همه این نمادها صنایع بزرگ مانند فلزات اساسی بیشترین خروج پول را داشتند. در ادامه خبر کامل خروج نقدینگی از بورس را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم :

چقدر نقدینگی از بورس خارج شد؟

به گزارش بورس فردا به نقل از تجارت نیوز، بورس در این روند متعادلی را پشت سر گذاشت و تنها رشد ۰٫۶ درصدی را ثبت کرد. نقدینگی به سمت و سوی گروه‌های کوچک روانه بود و شاخص هم‌وزن تقریبا رشد ۲٫۶ درصدی را ثبت کرد.

در هفته گذشته شرکت‌های بزرگ عمدتا متعادل یا منفی و شرکت‌های کوچک عمدتا مثبت بودند. شاخص فرابورس نیز مشابه شاخص کل بورس ۰.۷ درصد رشد کرد.

در هفته گذشته صنعت کوچک وسایل ارتباطی با رشد ۲۰ درصدی پیشتاز صنایع بازار بود و بعد از آن محصولات چرمی با ۱۲.۶۷ درصد، انبوه سازی با ۱۰ درصد، محصولات چوبی با ۹.۶ درصد، منسوجات با ۸.۸ درصد و در نهایت صنایع غذایی و خودرو با رشد ۵ درصدی جزو صنایع پیشتاز بازار بودند. در مقابل خرده فروشی، لاستیک و پلاستیک، بانک، کانی غیر فلزی، کانی فلزی، مخابرات و چندرشته‌ای صنعتی بازده منفی داشتند.

خروج ۶۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس

از نظر ورود و خروج نقدینگی، صنعت خودرو با ۱۳۰ میلیارد تومان بیشترین نقدینگی حقیقی را جذب کرد. بعد از آن صنایع غذایی با ۹۷ میلیارد تومان، استخراج کانی‌های فلزی با ۷۷ میلیارد تومان، ساخت محصولات فلزی با ۶۰ میلیارد تومان و انبوه سازی با ۵۰ میلیارد تومان ورود پول حقیقی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در مقابل صنایع بزرگ جمعا با خروج پول نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان همراه بودند. به ویژه فلزات اساسی با ۲۴۰ میلیارد تومان، شیمیایی با ۱۴۵ میلیارد تومان، چندرشته‌ای با ۱۲۷ میلیارد تومان و پالایشی با ۸۴ میلیارد تومان خروج پول داشتند.

در مجموع در چهار روز کاری، بوسر دو روز دوشنبه و سه شنبه با ورود پول و در دو روز یکشنبه و چهارشنبه با خروج پول حقیقی مواجه شد. در هفته ۲۷۷ میلیارد تومان با میانگین روزانه ۶۹ میلیارد تومان از بازار خارج شد. ارزش معاملات خرد بازار این هفته نیز رشد داشت و به متوسط روزانه ۵ هزار و ۵۲ میلیارد تومان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا