اخبار مهم اقتصادیپیشنهاد سردبیر

یک ماه حقوق، هدیه ازدواج سازمان تامین اجتماعی به بیمه شدگان

سازمان تامین اجتماعی به منظور حمایت از بیمه شدگان خود کمک هزینه ازدواج را در نظر گرفته است که بر اساس آن به افرادی که برای بار اول تشکیل خانواده می دهند معادل یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه اعطا می گردد. در ادامه میتوانید خبر کامل کمک هزینه ازدواج سازمان تامین اجتماعی را بخوانید:

بیشتر بخوانید:

هدیه تامین اجتماعی برای زوج های جوان

بر اساس ماده ۸۵ قانون تامین اجتماعی این سازمان طرحی را به عنوان کمک هزینه ازدواج به بیمه شدگان که برای بار اول تشکیل خانواده میدهند در نظر گرفته است.
به طور کلی تعهدات سازمان تامین اجتماعی به دو نوع تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم بندی می شود.
تعهدات بلند مدت سازمان تامین اجتماعی شامل مستمری بازنشستگی مستمری از کار افتادگی و عیدی مستمری بگیران می باشد و از جمله تعهدات کوتاه مدت این سازمان می توان به حمایت های درمانی در زمینه بارداری ایام بیماری غرامت نقص عضو و هزینه کفن و دفن اشاره کرد.
حال در طرح کمک هزینه ازدواج سازمان تامین اجتماعی هدیه نقدی این سازمان معادل یک ماه حقوق مبنای کسر حق بیمه می باشد و در صورتی که زن و شوهر هر دو بیمه شده تامین اجتماعی باشند این هدیه بلاعوض به هر دو نفر پرداخت می گردد.

شرایط دریافت هدیه تامین اجتماعی

متقاضیان برای دریافت این کمک هزینه باید سابقه لازم را برای برخورداری از این هدیه داشته باشند به گونه ای که بیمه شده ظرف ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج حداقل به مدت ۷۲۰ روز سابقه کار داشته و حق بیمه این مدت از سوی کارفرما پرداخت شده باشد.
علاوه بر آن باید ازدواج به صورت دائم بوده و در دفتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.
متقاضیان برای دریافت این کمک هزینه می توانند با مراجعه به سامانه و ورود اطلاعات تاریخ عقد و کدملی همسر درخواست خود را برای دریافت آن ثبت نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا