آموزش بورسسبدگردان ها و کارگزاری ها

چرا بهتر است بورس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

چرا بهتر است بورس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟ چه دلایلی برای پذیرش سرمایه گذاری در بورس وجود دارد؟ انواع متفاوت سرمایه گذاري در بورس و شرکت ها چه هستند؟ این سوالات موارد متداولی است که برای افراد تازه وارد در بورس به وجود می آید. پس برای پاسخ به سوالات فوق در این مقاله همراه ما باشید.

چرا بهتر است بورس را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

دلیل اول ) به گزارش سایت بورس فردا بورس به عنوان بازاری مالی و اجتماعی برای سرمایه گذاری می باشد که مشارکت در آن از سایر بازارها آسان تر و قانونی تر است و به همین جهت مورد توجه مردم در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه قرار گرفته است. در این بازار هرکس با هر میزان ریسک پذیری و با هر مقدار سرمایه, بازار متناسب خود را هدف می گیرد و با کسب اطلاعات شفاف و کسب تجربه و استفاده از استراتژی های کارا به کسب سود می پردازد. خصوصیت شفافی بازار از جمله خصوصیاتی می باشد که در هر بازاری مشاهده نمی شود.

دلیل دوم ) در بازار بورس فعالیت و اطلاعات شرکت های داخل بورس کاملا مشخص بوده است و این اطلاعات با برگزاری هر چند وقت یکبار مجامع شرکت ها به روز می شود و در دسترس همه قرار می گیرد. پس هیچگونه عدم قطعیتی در مورد فعالیتی که در بازار بورس انجام می پذیرد وجود ندارد. برای مثال سرمایه گذاری در بازارهای سکه و ارز ، موبایل و مسکن هیچ قانون خاصی برای ارائه اطلاعات شفاف و صریح به صاحبان سهم وجود ندارد و سرمایه گذار قدم در راهی گذاشته است که زوایای مبهم آن زیاد می باشد. همچنین با سرمایه گذاری در بورس ما خود را به عنوان یک سهامدار، شریک یک شرکت کرده ایم و می توانیم در روند فعالیت های شرکت سهیم باشیم.

دلیل سوم ) بورس بهترین جایی می باشد که شما با هر میزان سرمایه می توانید کار خود را با مالکیت خویشتن آغاز نمایید و به مرور زمان آن را افزایش دهید به طوري که بعضی از افراد با پس انداز و بخشی از حقوق ماهیانه خود این کار را انجام می دهند. به علت قانونمند بودن این بازار امکان تقلب و از بین رفتن سرمایه تقریبا نزدیک به صفر است و سرمایه گذار با خیال راحت سرمایه خود را به گردش در می آورد.

پیشرفت اقتصاد کشور

همچنین با سرمایه گذاري در بورس ما خود را به عنوان یک سهامدار, شریک یک شرکت کرده ایم و می توانیم در روند فعالیت هاي شرکت سهیم باشیم.این باعث می شود علاوه بر کسب سود باعث رواج اقتصادي کشور نیز شده باشیم چرا که هر چه بازار بورس رواج بیشتري داشته باشد, اقتصاد کشور نیز بهبود می یابد. علاوه بر این به خاطر وجود امکان سود و ضرر در بازار سرمایه این اطمینان حاصل می شود که این فعالیت اقتصادي کاملا از نظر شرعی درست بوده و از حلال ترین کارها به حساب می آید.

با توجه به مطالبی که گفته شد , بازار بورس داراي مزایایی می باشد که سایربازار ها از آن بی بهره اند. مزایایی براي سرمایه گذاران مانند نقد شوندگی بالا ,مولد بودن فعالیت , کارکردن با هرمقدار سرمایه , امکان هرگونه ریسک , رواج اقتصادي , وجود اطلاعات شفاف و مزایایی براي جامعه مانند کنترل نقدینگی درجامعه, توزیع عادلانه ثروت, رشد تولید نا خالص ملی و مهار تورم, استفاده از پس اندازهاي خرد وکوچک مردم, هدایت سرمایه هاي سرگردان و کمک به رشد صنعتی شدن کشور. با توجه به مزایاي متعدد بازار بورس خوب است تاهمه افراد جامعه با هر اندازه سرمایه اي به این بازار وارد شوند و به سرمایه گذاري و استفاده از مزایاي این بازار در کسب سود بپردازند.

پیچیدگی هاي بی مورد موجود در برخی از سایت ها و کتاب هاي در رابطه با بورس که به نحوه ورود به بورس و آموزش کار در بورس پرداخته اند باعث شده است تا افرادی از ورود به این بازار منصرف شوند اگرچه باید گفت که به هیچ وجه اینگونه نبوده و هر کسی می تواند به سادگی به این بازار داخل شود با تکنیک هاي آن آشنا شود و به کسب سود و افزایش سرمایه اقدام نماید.

انواع متفاوت سرمایه گذاري در بورس و شرکت ها

1) انتخاب یک کارگزار و بازکردن حساب در بورس

حال نیاز است تا در راستاي هدف این آموزش ، اشخاصی را که مایلند تا به صورت مستقیم در بورس سرمایه گذاري کنند راهنمایی نماییم تا با نحوه انتخاب کارگزار براي باز کردن حساب در بورس براي خرید و فروش آشنا شوند.

 

2) گرفتن کد بورسی

هر شخصی که اقدام به فعالیت در بازار بورس نماید باید ابتدا به یک کارگزاري مراجعه کرده و با ارائه مدارك ( شناسنامه – کارت ملی – کپی) کد بورسی دریافت نماید. هر نفر می تواند تنها یک کد بورسی داشته باشد. این کد متشکل از سه حرف اول نام خانوادگی به همراه چند عدد است که در هنگام خرید و فروش ، معامله گر تنها با این کد شناخته می شود. هر فرد مجاز است تا با هر کارگزاري که می خواهد جهت انجام معاملات خود در بازار بورس کار کند اما کد بورسی تنها یک بار صادر می شود. براي دریافت کد بورسی باید به یکی از کارگزاري هاي معتبري مراجعه کرد. هیچ یک از کارگزاري ها در دریافت کد بورسی با یکدیگر تفاوت ندارند.

انتخاب یک کارگزار جهت انجام معاملات در بازار بورس و سرمایه گذاری

پس از دریافت کد بورسی ، نوبت به انتخاب کارگزار جهت انجام معاملات در بازار بورس می رسد. معمولا این عمل قبل از دریافت کد بورسی انجام می شود چرا که افراد مایلند تا در همان کارگزاري که کد بورسی خود را دریافت می کنند فعالیت نمایند اما اگر بعد از انتخاب یک کارگزار , بنا به علت هایی نیازمندي به تغییر کارگزاري وجود داشت , مانعی براي این کار وجود ندارد.انتخاب کارگزاري در شروع فعالیت در بورس یکی از مهمترین بخش هاي کار می باشد. کارگزاري ها از نظر خدمات ارائه شده توسط آنها , بزرگی یا کوچکی کارگزاري , تخصص نیروهاي کارگزاري , پاسخگویی به مشتریان و نحوه انجام معاملات با مقادیر مختلف پول با هم تفاوت دارند.

نکات مهم در انتخاب کارگزاری

براي مثال ممکن است که یک کارگزاري امکان خرید اینترنتی با مقادیر پایین پول را هم به مشتریان خود بدهد اما کارگزاري دیگري این امکان را فقط براي مقادیر بالاي پول به مشتریان خود بدهد. به همین جهت لازم می باشد تا قبل از انتخاب کارگزاري در مورد خدمات و مزایاي آن نسبت به سایر کارگزاري ها به خوبی تحقیق شود تا بتواند به نیازهاي سرمایه گذار پاسخ گوید.

هزینه های کارگزاری ها

کارگزاري ها طبق قانون , هیچگونه مبلغی را جهت افتتاح حساب ازمشتري هاي خود دریافت نمی کنند. درآمد کارگزاري ها زمانی است که مشتري به خرید و فروش سهم می پردازد. مطابق با قانون کارگزاري ها مقدار یک درصد به هنگام فروش سهم و نیم درصد به هنگام خرید سهم از کل مبلغ خرید و فروش شده را از مشتري دریافت می کنند که این مبلغ براي تمامی کارگزاري ها یکسان می باشد. کارگزاري ها همچنین می توانند به عنوان مشاوري جهت خرید و فروش سهام براي مشتریان خود به شمار بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا