آموزش بورسسبدگردان ها و کارگزاری ها

نحوه تغییر شماره حساب در کارگزاری ها چگونه است؟

همه علاقه مندان به فعالیت در بورس باید اول یک کارگزار را انتخاب کنند و کد سجام و کد بورسی داشته باشند. افراد باید با ویژگی های بهترین کارگزاری آشنا باشند و یک کارگزاری معتبر برای خود انتخاب کنند. برای ثبت نام در کارگزاری باید اطلاعاتی از خودتان در اختیار کارگزاری بگذارید مانند شماره حساب و شماره شبا و… البته این شماره حساب و شماره شبا به منظور معاملاتی که انجام میدهید و مبلغی که باید برایتان واریز شود استفاده میشود. این شماره حساب برای واریز پول به حساب کارگزاری برای خرید سهام و یا برداشت مبالغ حاصل از فروش سهام مورد استفاده قرار می گیرد. ممکن است بخواهید به هر دلیلی شماره حساب کارگزاری را تغییر دهید و ندانید که چگونه این کار را انجام دهید. در این پست هدف اصلی پاسخ دادن به سوال ” نحوه تغییر شماره حساب در کارگزاری ها چگونه است؟ ” می باشد. همچنین به سوالاتی مانند مراحل تغییر شماره حساب نزد کارگزاری، نحوه درخواست تغییر شماره حساب بانکی در سامانه معاملات کارگزاری های مختلف مانند مفید، مبین سرمایه، آگاه و سایر کارگزاری ها پاسخ داده می شود.

مطالبی که در این پست مورد بررسی قرار میگیرند:

منظور از کارگزاری در بورس چیست؟

انواع کارگزاری

چگونه بهترین کارگزاری را انتخاب کنیم؟

نحوه تغییر شماره حساب در کارگزاری ها چگونه است؟


منظور از کارگزاری در بورس چیست؟

منظور از کارگزاری در بورس چیست؟
منظور از کارگزاری در بورس چیست؟

همه افرادی که در بازار بورس و فرابورس فعالیت میکنند زیر نظر یک کارگزاری هستند. در واقع کارگزاری یک رابط و واسطه بین خریداران و فروشندگانی که در بورس و فرابورس با یکدیگر معامله می کنند است و در این راستا کارمزد می گیرند. کارگزاری های که تمایل به فعالیت در بازار سرمایه را دارند باید دارای مجوز تاسیس و فعالیت در سازمان بورس و اراق بهادار باشند و از طرفی کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و بورس آن کارگزاری را به عضویت بشناسد.


انواع کارگزاری


در زیر قصد داریم انواع کارگزاری ها را نام ببریم و با مطالعه هر کدام میتوانید اطلاعات لازم را بدست آورید و در آخر بهترین آن ها را انتخاب کنید.

و…

کارگزاری های بورس / لیست تمامی کارگزاری های بازار بورس


چگونه بهترین کارگزاری را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین کارگزاری را انتخاب کنیم؟
چگونه بهترین کارگزاری را انتخاب کنیم؟

به دلیل اهمیتی که کارگزاری ها دارند و در واقع واسطی بین خریداران و فروشندگان هستند و معاملات را زیر نظر دارند و برای واریز مبلغ باید از خدمات کارگزاری ها استفاده کنیم، بهتر است که بهترین کارگزاری را انتخاب کنیم و در این قسمت یک اشاره کوچکی به ویژگی های بهترین کارگزاری می کنیم که عبارت اند از:

  • دسترس بودن
  • اعتبار و قابل اطمینان
  • داشتن سامانه آنلاین و آفلاین
  • تخفیف کارمزد و خدمات اعتباری
  • پشتیبانی مناسب

و… که با مطالعه پست زیر میتوانید توضیحات بیشتر را مطالعه کنید.

چگونه بهترین کارگزاری را انتخاب کنیم؟


نحوه تغییر شماره حساب نزد کارگزاری ها چگونه است؟


حال امکان دارد که سرمایه گذار یا سهامدار فعال در بازار بورس و فرابورس تصمیم به تغیر شماره حساب خود را کرده باشد و بخواهد که معاملات خود را در حساب بانکی دیگری واریز کند. در این مورد سرمایه گذار یا سهامدار باید نام و نام خانوادگی، کد بورسی(کد معاملاتی)، شماره حساب جدید، شماره شبا جدید، کد ملی خود را برای کارگزاری که ثبت نام کرده است ایمیل کرده تا  شماره حساب را برای ادامه معاملات تغییر دهند.

برای تغییر شماره حساب بانکی معرفی شده به کارگزاری آگاه سهامدراران می توانند با شماره ۰۲۱۴۱۷۹۲۰۰۰ یا ۰۲۱۹۱۰۰۴۰۰۴داخلی ۱ بخش اکسپرس از شنبه تا چهارشنبه از ۸ صبح تا ۱۶ تماس بگیرند. همچنین میتونید با ایمیلی که در هنگام ثبت نام در کارگزاری آگاه ثبت کرده اید به آدرس پستی crm@agah.com ایمیل بزنید و در این ایمیل اطلاعات حساب بانکی جدید خود را که شامل شماره شبا، شماره حساب، نام بانک، کد شعبه، نام شعبه، اسم شهر بانک و نوع سپرده گذاری می باشد را ذکر کنید. این اطلاعات طی دو روز کاری توسط تیم پشتیبانی مورد بررسی قرار می گیرد و اصلاح و ثبت می شود.

نحوه تغییر شماره حساب بانکی در کارگزاری مفید نیز بدون مراجعه حضوری امکان پذیر است کافی است به سایت سایت  تغییر شماره حساب کارگزاری مفید به آدرس https://survey.porsline.ir/s/yDAtK7c/ مراجعه کنید. دقت کنید هنگام وارد کردن کد شبا تنها بخش عددی آن را وارد نمایید.حساب بانکی معرفی شده می‌بایست به نام خود شخص باشد.

برای تغییر شماره حساب در کارگزاری های مختلف بهترین کار این است که با پشتیبانی کارگزاری خود تماس بگیرید و درخواست تغییر شماره حساب معرفی شده ب به کارگزاری را اعلام کنید تا شما را راهنمایی کنند. معمولا مراحل تغییر شماره حساب بانکی در کارگزاری های مختلف به سادگی و بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان پذیر می باشد و مانند مواردی است که ذکر شد.

 

مطالعه مواردی که با این پست در ارتباط هستند را مطالعه کنید:

کد بورسی چند رقمی است؟

بعد از دریافت کد سجام چه کار کنیم؟

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا