آموزش بورساخبار مهم بورس و اقتصاد

منظور از سیگنال دهی در بورس چیست؟

در پست های گذشته به نکات فراوانی برای افرادی که تمایل به فعالیت در بازار بورس دارند اشاره کردیم و اما مهم ترین نکته این بود که برای خرید یا فروش یک سهم که میتواند برای سرمایه گذاران و سهامداران بسیار مهم و کلیدی باشد باید به زمان فروش یا خرید آن سهام دقت کنند. در این پست قصد ما این است که اطلاعاتی در مورد سیگنال دهی در بورس در اختیارتان بگذاریم. به طور خلاصه سیگنال در بورس مانند یک مشاوره میماند که یک فرد معتبر مثل تحلیل گر باتوجه به تحلیل ها و دانش حرفه ای که در عرصه فعالیت در بورس دارد به سرمایه گذاران و سهامداران برای خرید یا فروش سهام خاصی مشورت میدهد.

مطالبی که در این پست مورد بررسی قرار می گیرند:

منظور از سیگنال دهی در بورس چیست؟

عوامل مؤثر بر صدور سیگنال بورس چیست ؟

آیا همه سرمایه گذاران باید از سیگنال استفاده کنند؟

چگونه تحلیل درست یا غلط را تشخیص دهیم؟

سیگنال دهی در بورس یعنی چه؟

منظور از سیگنال دهی در بورس چیست؟


حال سوالی که مطرح میشود این است که” منظور از سیگنال دهی در بورس چیست؟ ” 

سیگنال بورس در واقع یک خروجی از تحلیل های یک تحلیلگر حرفه ایی به منظور خرید یا فروش سهام است که سرمایه گذاران و سهامداران می توانند بسیار در این مورد کمک بگیرند. تعریف دیگری که از سیگنال دهی در بورس ارائه شده است این است که در واقع یک محرک برای سرمایه گذاران و سهامداران است تا خرید یا فروش اوراق بهادار یا هر دارایی های دیگر انجام شود. در عنوان هایی هم آمده است که سیگنال دهی در بورس در واقع قیمت، زمان ورود یا خروج از یک سهم را به سرمایه گذاران و سهامداران فعال ارائه میدهد. پشت این سیگنال دهی در بورس، مجموعه ایی از تحلیلگران بورس نشسته اند که باتوجه به حرفه و دانشی که دارند و تحلیل ها و بررسی هایی که بر روی هر سهم انجام میدهند در نتیجه با ارائه زمان و قیمت مشخص سیگنال را به افراد دیگر در بازار بورس میدهند.


عوامل مؤثر بر صدور سیگنال بورس چیست؟

قطع به یقین یک سری از عوامل و فاکتور هایی هستند که در سیگنال دهی تاثیر بسزایی می گذارند که در قسمت ذیل آن ها را نام می بریم:

  • شکست الگوی تکنیکال
  • برخورد با میانگین متحرک
  • افزایش حجم معاملات
  • تغییر نرخ بهره
  • نوسان
  • چرخه ها
  • احساسات شدید
  • ارزش‌گذاری نامتعارف

این ها عواملی هستند که بر صدور سیگنال دهی در بورس تاثیر می گذارند، پس تحلیلگران بورس باید همه این عوامل را مد نظر داشته باشند و با توجه به این عوامل سیگنال دهی را آغاز کنند.


آیا همه سرمایه گذاران باید از سیگنال دهی استفاده کنند؟

بله، زیرا سیگنال دهی در بورس در اصل به نفع و سود سرمایه گذاران و سهامداران است زیرا به آنها زمان دقیق ورود یا خروج از یک سهام را نشان میدهد. البته در این راستا افرادی هستند که با استفاده از تحلیل های تکنیکال و بنیادی که خود متوجه آن شده اند شروع به خرید یا فروش یک سهام یا نماد می کنند، به هر حال همه افراد اعم از آماتور یا حرفه ایی در بازار بورس و فرابورس به منظور فعالیت در بازار بورس باید از سیگنال ها استفاده کنند تا کمتر متحمل ضرر شوند. اما دقت کنید به سیگنال های صادر شده از افراد معتبر نه کانال ها و پیج هایی که منافع خود را دنبال کرده و به فکر متضرر شدن سهامداران نیستند.

و اما سوال دیگری که مطرح میشود این است که چگونه تحلیل درست یا غلط را تشخیص دهیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد بسیاری از سرمایه گذاران با استفاده از اخبار اقدام به خرید و فروش سهام میکنند و اطلاعات دیگری را نیز ندارند که در نتیجه با مشکل مواجه میشوند و ضرر می دهند. در دسته بعدی بخشی از سرمایه گذاران وجود دارند که از تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال (بنیادی) به منظور خرید یا فروش یک سهام استفاده می کنند اما باید به این نکته هم اشاره کرد که هر کدام از این ابزار هایی که افراد برای تحلیل بازار بورس استفاده می کنند نشان دهنده یک عامل خاصی است و در مواقعی این نشانه ها و این تحلیل ها بسیار شبیه به یکدیگر هستند که امکان اشتباه در آن بسیار بالا است. نکته بعدی که باید ذکر کنیم مختص به افرادی است که با استفاده از تحلیل های فاندامنتال (بنیادین) شروع به خرید و فروش سهام و سیگنال دهی می کنند که باید یادآوری کرد که این دسته از سرمایه گذاران نمیتوانند در معامله های کوتاه مدت به راحتی ورود و خروج کنند، زیرا سرمایه گذار می داند برای ورود و خروج در یک بازه ی زمانی کوتاه، باید صبر کند تا شرکت تغییری بنیادی ایجاد کند. نحوه ارسال سیگنال دهی در بازار بورس به چه صورت است؟ چگونگی ارسال سیگنال دهی در بازار بورس کاملا بستگی به منبعی دارد که آن سیگنال دهی از آن منتشر میشود.

به طور خلاصه باید گفت که تنها سیگنال دهی منجر به بدیت آوردن سود های بسیار نمیشود. عوامل دیگری هستند که در موفقیت سرمایه گذاران برای کسب سود بیشتر تاثیرگذار هستند که یکی از این عوامل سیگنال دهی است و عوامل دیگر عبارت اند از: نحوه معامله و مدیریت مالی سرمایه گذار مهم است.

نکاتی که میتوتند در خرید و فروش سهم کمکتان کند عبارت اند از:

در هنگام خرید سهم به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

نکات قابل توجه پیش از خرید و فروش سهام در بورس ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا