آموزش بورسسبدگردان ها و کارگزاری ها

معرفی کارگزاری بانک ملت

مقدمه

اگر تصمیم به شروع فعالیت در بازار بورس و سرمایه گرفته اید، به احتمال زیاد تا به اینجای کار می دانید که برای شروع می بایست در یک شرکت کارگزار ثبت نام کنید. اما شرکت های زیادی در حال حاضر خدمات کارگزاری را ارائه می دهند. به عبارت دیگر از میان 108 شرکت کارگزاری فعال در بازار بورس انتخاب یک کارگزار آن هم برای کسانی که به تازگی وارد بازار بورس شده و اطلاعات زیادی در این خصوص ندارند، کار دشواری به نظر می رسد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به جهت آشنایی بیشتر شما عزیران به معرفی کارگزاری ها بپردازیم. در این مقاله قصد داریم به معرفی کارگزاری بانک ملت بپردازیم. جهت آشنایی بیشتر و معرفی کارگزاری بانک ملت در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کارگزاری چیست؟

قبل از آغاز سخن در خصوص معرفی کارگزاری بانک ملت ، لازم است تا ابتدا مقدمه ای در خصوص شرکت های کارگزاری خدمت شما عزیزات ارائه دهیم . اگر به تازگی وارد بازار بورس شده اید و قصد شروع فعالیت دارید، می دانید که بدون داشتن کد بورسی قادر به انجام هیچ گونه معامله ای نخواهید بود. در واقع کد بورسی به عنوان کد شناسایی شما می باشد. اما برای دریافت کد بورسی می بایست به سامانه سجام مراجعه کرده و پس از ثبت نام در آن برای احراز هویت و دریافت کد بورسی به یک شرکت کارگزاری مراجعه کنید. به عبارت دیگر هر فرد سرمایه گذار می بایست حداقل در یک شرکت کارگزاری ثبت نام کند.

بعد از احراز هویت ، کد بورسی افراد از طریق کارگزاری و به وسیله پیامک به اطلاع سرمایه گذاران می رسد. پس همانطور که گفته شد ثبت نام در کارگزاری پل ورود به دنیای بورس است. اگر برای شما سوال است که چرا باید در کارگزاری  ثبت نام کنید؟ باید بگوییم که کلیه فعالیت ها، معاملات و تراکنش ها در بازار بورس از طریق کارگزاری ها انجام می شود. در واقع شرکت کارگزار ، به عنوان یک واسطه بستر مناسبی برای خرید و فروش سهام و ارتباط میان سرمایه گذار و سرمایه پذیر را فراهم می کند. تا به حال 108 شرکت کارگزار موفق به دریافت اخذ مجوز و تایدیه از سازمان بورس و اوراق بهادار شده اند. در ادامه این مقاله به معرفی کارگزاری بانک ملت خواهیم پرداخت.

لیست تمام شرکت های کارگزار در بازار بورس

معرفی کارگزاری بانک ملت

در خصوص معرفی کارگزاری بانک ملت باید اشاره کنیم که این شرکت در تاریخ 1372/07/26 با شماره ثبت 100339 و با کسب مجوز های لازم و تایدیه از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران به ثبت رسیده است. شرکت کارگزاری بانک ملت به دنبال توصیه های مکرر بانک مرکزی و سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار مبنی بر تغییر ماهیت کارگزاران بورس از شخص حقیقی به شخص حقوقی ، تحت عنوان کارگزاری بانک ملت ( سهامی خاص ) تاسیس شده است. سهام دران عمده شرکت کارگزاری بانک ملت شرکت های تامین سرمایه بانک ملت و گروه مالی ملت می باشند. همچنین لازم به ذکر است که کارگزار بانک ملت با سرمایه اولیه 100 میلیون ریال شروع به فعالیت کرد. اما سرمایه فعلی و ثبت شده آن 150 میلیارد ریال بوده و 100% پرداخت شده است.

شرکت کارگزاری بانک ملت در زمینه های مختلفی ارائه خدمات دارد. از مهم ترین خدمات ارائه شده در شرکت کارگزار بانک ملت می توان به موارد زیر اشاره کرد. البته لازم به ذکر است که کلیه فعالیت ها و خدمات ارائه شده توسط شرکت کارگزار بانک ملت تحت نظر قانون و با اخذ مجوز های لازم از سازمان بورس و اوراق بهادار تهران می باشد. شرح خدمات این شرکت عبارتند از:

  • انجام کلیه خدمات کارگزاری در بازار بورس
  • کارگزار رسمی در فرابورس ایران
  • کارگزار رسمی در بورس انرژی
  • فعالیت معاملات اوراق تامین مالی
  • انجام معاملات در بورس کالا
  • انجام معاملات مشتقه مبتنی بر کالا
  • انجام معاملات مشتقه مبتنی بر اوراق بهادار
  • خدمات مشاوره عرضه اوراق بهادار
  • خدمات مشاور پذیرش شرکت ها در بورس
  • معاملات برخط و آنلاین در سامانه آنلاین
  • خرید و فروش انواع اوراق بهادار
  • خرید و فروش انواع اوراق اجاره و صکوک
  • و غیره.
معرفی کارگزاری بانک ملت

اگرچه فعالیت اصلی این شکرت در زمینه ارائه خدمات کارگزاری و مشاوره مالی می باشد. اما لازم به ذکر است که شرکت کارگزاری بانک ملت به عنوان کارگزار رسمی بورس اوراق بهادار تهران – فرابورس – بورس کالا و بورس انرژی شناخته می شود. همچنین از دیگر خدمات ارائه شده توسط شرکت کارگزار بانک ملت می توان به خرید و فروش سهام، انواع اوراق صکوک، اوراق خزانه و محصولات بورس کالا و بورس انرژی اشاره کرد. مشاور پذیرش و مشاور عرضه نیز از دیگر خدمات این شرکت کارگزار است.

همانطور که گفته شد، شرکت کارگزار بانک ملت یکی از 108 شرکت کارگزاری فعال در بازار بورس و دارای مجوز و تایدیه از سازمان بورس و اوراق بهادار و سازمان کارگزاران می باشد. برای ثبت نام در این کارگزاری و کسب اطلاعات بیشتر از شرح خدمات این شرکت، اینجا کلیک کنید.

شعب شرکت کارگزاری بانک ملت

تا به اینجای کار به معرفی کارگزاری بانک ملت پرداختیم. در ادامه و در جول زیر لیست کاملی از شعب کارگزاری بانک ملت در سراسر ایران قابل مشاهده می باشد. همچنین شماره تماس و آدرس هر شعبه نیز برای شما عزیزان قرار داده شده است. در صورت تمایل می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن شعبه شهر خود تماس برقرار کنید.

نام شعبه       

آدرس شعبه  مسئول شعبه شماره تماس
دفتر مرکزی تهران – خیابان خالد اسلامبولی(وزرا) – خیابان هفتم – پلاک 6 021421160000
مشهد بلوار سجاد – خیابان پیام – کوچه پیام 8 – پلاک 54 – طبقه سوم

ابوالفضل آخوندی

05137638952
زنجان شهرک قدس – بلوار سرداران شهید – نبش کوچه 4 شرقی – پلاک 281  – طبقه اول واحد 3 نادر ایمانی 02433474758
تبریز خیابان امام – مجتمع تجاری ابریشم – پلاک و زیرزمین شماره 1 سعید محمدی 04135236973
ماهشهر خیابان امام – جنب بانک رفاه  گائینی 06152350265
اصفهان خیابان شیخ صدوق – ابتدای خیابان مفید – ساختمان مهر و ماه 03136636438
اراک خیابان شهید شیرودی(خرم) – بلوار قدوسی – ساختمان مهندسی سامان –  طبقه دوم – واحد ۲۰۳  گائینی 08634021257
کیش تالار منطقه ای کیش مصطفی تقوی
 گرگان خیابان سر خواجه – مجتمع تجاری آفتاب 3 – طبقه 3 – واحد 289 محمد امامی

از این که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، صمیمانه از شما سپاس گزاریم. امیدواریم که از مطالعه این مقاله استفاده لازم را برده باشید. همچنین مطالعه مقاله زیر می تواند برای شما مفید باشد.

پیشنهاد می شود: معرفی کارگزاری آبان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا