آموزش بورس

با مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری آشنا شوید

همه افراد به دنبال کسب سود بیشتر هستند و در این موقعیت که هر روز ارزش پول کشورمان کاهش پیدا میکند بهترین راه برای ارزش حفظ پول این است که پول و سرمایه خود را سرمایه گذاری کنیم. اما سرمایه گذاری در بانک کار بیهوده ای است زیرا ارزش پول کاهش پیدا کرده اما سرمایه گذاری در بورس و مخصوصا در صندوق های سرمایه گذاری که به منظور حفظ ارزش پول سرمایه گذاران ساخته شده اند میتواند بسیار به سرمایه گذاران و صاحبان سهام کمک شایانی کند. در پست های گذشته در مورد انواع صندوق های سرمایه گذاری و منظور از صندوق های سرمایه گذاری در بورس چیست؟ و… صحبت کردیم. اما موضوعی که اهمیت دارد این است که “مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری” را بدانیم.

سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری
سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری چه مزایایی دارد؟


تنوع پذیری در صندوق های سرمایه گذاری یکی از مهمترین ویژگی های است که وجود دارد زیرا به واطه این تنوع در صندوق های سرمایه گذار یباعث میشود که از هر قشر و هر تفکری از افراد وارد سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری شود. یکی از مزیت های صندوق های سرمایه گذاری این است که افراد با ریسک پذیری پایین یا زیاد، میل به سود بیشتر و یا کمتر میتوانند در این صندوق ها سرمایه گذاری کنند و سود بدست آورند. هرچند که به این موضوع قبلا اشاره شده بود که سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری یک روش غیر مستقیم به منظور حفظ ارزش سرمایه و دارایی افراد است که همین موضوع میتواند یکی از مهمترین مزیت های صندوق های سرمایه گذاری باشد. در مورد تنوع در صندوق های سرمایه گذاری باید ذکرکنیم این است که حتی برای کالاهای دیگری مثل، محصولات کشاورزی، طلا، ساختمان و… هم میتوانیم سرمایه گذاری کنیم.

معرفی روش های غیر مستقیم برای سرمایه گذاری در بورس

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری این است که، سرمایه گذاران سرمایه و دارایی خود را به افراد متخصص میسپارند و این افراد از دانش و تجربه کافی به منظور مدیریت و کنترل پول و سرمایه برخوردارند. شناخت بازار های مالی و دانستن چگونه رفتار کردن در این بازار ها بسیار مهم است.

سومین مورد از مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری، این است که صندوق های سرمایه گذاری از شفافیت بالایی برخوردار هستند بدین صورت که صندوق‌های سرمایه‌گذاری موظف به ارائه گزارش‌های منظم از ریز معاملات و نحوه سرمایه‌گذاری‌های خود هستند. این امر در بستر قوانین شفاف و سخت‌گیرانه سازمان بورس انجام می‌گیرد. برای مثال در انتهای هر ماه صندوق‌های سرمایه‌گذاری گزارشی از تمام سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و تغییرات احتمالی در ارزش دارایی‌ها ارائه می‌کنند.

با انواع صندوق های سرمایه گذاری آشنا شوید:

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت چیست؟

صندوق سرمایه گذاری مختلط چیست؟

صندوق سرمایه گذاری در سهام چیست؟

از مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری میتوان  به این موضوع اشاره کرد که بازدهی و سود خوبی نصیب سرمایه گذاران و صاحبان سهام میشود. به طور مثال، متوسط بازدهی صندوق های سرمایه گذاری در یک سال اخیر برابر با 81.6 درصد بازده مثبت بوده است و این عدد نشان دهنده این موضوع است که اگر افراد در تمام صندوق های سرمایه گذاری، سرمایه گذاری میکردند، 81.6 درصد سود بدست می آوردند.

افراد اگر به صورت تکی اقدام به سرمایه گذار یکنند هزینه های بیشتری را بابت به‌کارگیری نیروهای متخصص، گردآوری و تحلیل اطلاعات و گزینش سبد بهینه اوراق بهادار باید پرداخت کنند. اما زمانی که سرمایه گذاران در مجموع در صندوق های سرمایه گذاری، دارایی و سرمایه خود را سرمیاه گذاری می کنند همه این هزینه ها بین آن ها تقسیم میشود.

ریسک کمتر در صندوق های سرمایه گذاری یکی دیگر از مزیت های صندوق های سرمایه گذاری است که سرماهی گذاران با این سیستم همه تخم مرغ هایشان را داخل یک سبد نگذاشته و احتمال ضرر سنگین کاهش پیدا میکند.

  • سرمایه گذاری آسان
  • نقدشوندگی بالا
  • ضامن نقد‌شوندگی در صندوق های سرمایه گذاری

پس به طور خلاصه، مزایای سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری


  • تنوع در دارایی‌های صندوق‌ سرمایه ‌گذاری
  • مدیریت حرفه‌ای دارایی‌ها در صندوق سرمایه‌گذاری
  • شفافیت اطلاعات مالی در صندوق‌های سرمایه‌گذاری
  • بازدهی خوب صندوق های سرمایه گذاری
  • صرفه جویی ناشی از مقیاس
  • به حداقل رساندن ریسک سرمایه‌گذاری
  • تبدیل سرمایه های کوچک به سرمایه‌گذاری‌‌های بزرگ
  • سرمایه گذاری آسان و مطمئن
  • نقدشوندگی بالا
  • استفاده از ضامن نقد‌شوندگی در صندوق سرمایه گذاری

 

سرمایه گذاری در بورس ایران چگونه است؟

نقدشوندگی سهام در بورس به چه معناست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا