آموزش بورس

برای فعال سازی کد بورسی قدیمی چه کنیم؟

مخاطب ما در این مطلب از بورس فردا افرادی هستند که به دنبال روشی جهت فعال سازی کد بورسی قدیمی خود می باشند. برخی از افراد هستند که سالهای قبل با کد بورسی در بازار سرمایه و بورس مشغول به فعالیت بودند اما به هر دلیلی از بازار بورس و معاملات بورسی فاصله گرفته و مدت ها از آخرین فعالیت آنها در این بازار می گذرد.

اما اکنون قصد دارند که مجددا به این بازار بازگردند و فعالیت خود را از سر بگیرند اما متوجه می شوند که کد بورسی آنها غیر فعال شده و نمی توانند با کد بورسی قدیمی خود فعالیت نمایند و در پی روشی جهت فعال سازی کد بورس قدیمی خود هستند.

نحوه فعال سازی کد بورسی قدیمی

همانطور که در ابتدا گفته شد افرادی که به دلیل عدم استفاده طولانی مدت از کد بورسی خود به اصطلاع ممنوع المعامله شدند باید جهت فعال سازی مجدد کد بورسی قدیمی خود به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه به دفاتر کارگزاری مراجعه نمایند و با گذراندن یکسری مراحل اقدام به ارسال درخواست خود مبنی بر رفع ممنوع المعامله شدن بصورت الکترونیکی کنند.

این مراحل عبارت اند از :

  • اگر در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند باید به آدرس https://www.sejam.ir/ مراجعه کنند و مراحل ثبت نام در سامانه را طی کنند و در نهایت کد رهگیری را دریافت نمایند.

بیشتر بخوانید : نحوه ثبت نام در سامانه سجام

  • سپس به آدرس اینترنتی https://ddn.csdiran.com که یک درگاه یکپارچه ذی نفعان شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوهمی باشد مراجعه نمایید سپس گزینه میز خدمت الکترونیک را انتخاب نمایید و درخواست خود را مبنی بر رفع ممنوع المعامله ثبت نمایید.

این مقاله کوتاه در پاسخ به این سوال که چگونه کد بورسی قدیمی خود را فعالسازی کنیم نوشته شده و امیدواریم مفید بوده باشد همان طور که دیدید فعالسازی کد بورسی قدیمی بسیار ساده است و شما می توانید به راحتی و با انجام مراحل ذکر شده کد بورسی قدیمی خود را فعال کنید و به بازار بورس بازگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا