سبدگردان ها و کارگزاری ها

معرفی شرکت سبدگردان هامرز

شرکت سبدگردانی هامرز

سرمایه گذاری در بازار بورس از روش غیر مستقیم یا استفاده از شرکت های سبدگردان کاربرد های بسیار بالایی دارد. زیرا این روش مزیت ‌های ویژه برای سرمایه گذاران دارد. اما در این میان انتخاب شرکت سبدگردان مناسب شاید یک دغدغه مهم برای افراد باشد. زیرا تاکنون شرکت های سبدگردانی مختلفی در بازار ثبت شده اند. ما در این مقاله به معرفی شرکت سبدگردان هامرز می پردازیم. برای آشنایی با سایر شرکت های سبدگردان می توانید سایر مقالات ما را در بورس فردا مطالعه کنید. قبل از آنکه به معرفی شرکت سبدگردان هامرز بپردازیم لازم است تا مقدمه کوتاهی در خصوص این شرکت ‌ها ارائه کنیم.

شرکت سبدگردان در واقع شخصی یا شرکتی حقوقی است که با داشتن مجوز های مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار می ‌تواند خدماتی در حوزه خدمات سبدگردانی به مشتریان خود ارائه دهد. سبد گردانی به مجموعه اقداماتی گفته می شود که منجر به کسب سود و انتفاع برای شخص سبدگردان است. به عبارت دیگر سبدگردان در طی یک قرارداد متضمن می شود که سبد سرمایه و بورس شخص سرمایه گذار را با توجه به ویژگی‌ هایی همچون میزان ریسک پذیری و میزان سرمایه وی تنظیم کرده و به مدیریت آن می پردازد. مدیریت این سبد بایستی با اقداماتی همسو با کسب سود و انتفاع باشد. تا کنون نزدیک به ۳۰ شرکت سبدگردانی در بازار سرمایه به ثبت رسیده است. در ادامه می توانید برای آشنایی با یکی از این شرکت‌ ها در مقاله معرفی شرکت سبدگردان هامرز با ما همراه باشید.

معرفی شرکت سبدگردان هامرز

در خصوص معرفی شرکت سبدگران هامرز همانطور که اشاره کردیم تا کنون نزدیک به ۳۰ شرکت در بازار بورس و سرمایه موفق به کسب مجوزهای مربوطه شده اند. یکی از این شرکت ها شرکت سبدگردانی هامرز می‌باشد. در خصوص معرفی شرکت سبدگردان هامرز باید بگوییم که شرکت سبدگردان هامرز (سهامی خاص) در تاریخ ۱۳۹۹/۰۳/۱۰ تحت شماره ۵۵۸۷۹۷ و شناسه ملی ۱۴۰۰۹۱۷۲۸۹۱ با مجوز رسمی از سازمان بورس و اوراق بهادار، در اداره ثبت شرکت‌ ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است.

متعاقباً این شرکت در تاریخ ۱۳۹۹/۰۴/۲۱ مجوز فعالیت خود را نیز به شماره ۶۷۳۰۱/۱۲۲ از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت نمود. این شرکت با بهره‌ گیری از نیرو های متخصص و با تجربه، ماموریت خود را کسب حداکثر ارزش افزوده و ایجاد بهترین نتایج برای سرمایه‌ گذاری مشتریان قرار داده است. تعهد و اولویت برای مشتری، تمرکز، کار گروهی مبتنی بر دانش، بهره ‌مندی از تیم متخصص و با تجربه، استقلال کامل و اخلاق حرفه ‌ای مهمترین مزیت ما در این زمینه می ‌باشند. مبلغ سرمایه ثبت و پرداخت شده شرکت برابر با ۱۰۰ میلیارد ریال می ‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این شرکت می توانید اینجا کلیک کنید.

آدرس شرکت سبدگردانی هامرز

  • آدرس: ضلع شمالی میدان شیخ بهایی- ابتدای خیابان ده ونک- پلاک 3- طبقه 6- واحد 11
  • تلفن: 88629005 – 021

پیشنهاد می شود: معرفی شرکت سبدگردان مدبر آسیا

خدمات شرکت سبدگردانی هامرز

خدمات قابل ارائه توسط شرکت سبدگردان هامرز شامل سبدگردان اختصاصی در بازار سرمایه می‌ باشد. این شرکت با در نظر گرفتن شرایط بازار و لحاظ صرفه و صلاح مشتریان و مطابق با اهداف، اصول و محدودیت‌ های مربوط به هر مشتری ترکیبی بهینه از دارایی ‌های مختلف را به منظور ایجاد سبد سرمایه ‌گذاری مشتریان خود در نظر می ‌گیرد. با در نظر گرفتن ابلاغیه شماره ۱۲۰۲۰۰۳۸ سازمان بورس و اوراق بهادار، دارایی ‌های قابل سرمایه ‌گذاری این شرکت در قالب قرارداد های سبدگردانی عبارت است از:

  • سهام انواع شرکت ‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس
  • کلیه اوراق با درآمد ثابت پذیرفته شده در بورس و فرابوس
  • کلیه اوراق مشتقه پذیرفته شده در بورس، فرابورس و بورس کالا
  • صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری قابل معامله سهام، با درآمد ثابت، مختلط، طلا، ارز و غیره
  • گواهی ‌های سپرده انتشار یافته سیستم بانکی
  • سپرده ‌گذاری کوتاه مدت و بلند مدت بانک ‌ها
  • و غیره.

کارمزد ها

شرکت سبدگردانی هامرز در قبال ارائه خدمات سبدگردانی کارمزدی را از مشتریان دریافت می کند. اما این کارمزد به چه صورتی است؟ قبل از ارائه توضیحات در خصوص نحوه پرداخت و میران کارمزد باید اشاره کنیم که حداقل حجم سبد مشتریان جهت شروع فرآیند سبدگردانی در این شرکت برابر با ۵ میلیارد ریال می ‌باشد. کارمزد ها نیز در دو دسته کارمزد ثابت و کارمزد مبتنی بر عملکرد شناخته می شوند.

کارمزد ثابت: در قبال خدمت سبدگردانی ارائه شده به مشتریان، بخشی از کارمزد به صورت ثابت و برابر با درصدی از ارزش روز دارایی‌های هر سبد محاسبه شده و به صورت دوره ‌های سه ماهه دریافت می‌ شود. نرخ کارمزد ثابت بر اساس شرایط هر سبد تعیین و در قرارداد گنجانده خواهد شد.

پاداش مبتنی بر عملکرد: به منظور ایجاد انگیزه و هم ‌راستا سازی منافع سرمایه ‌گذار و سبدگردان بخشی از کارمزد در قالب پاداش مبتنی بر عملکرد تعیین می‌ شود. پاداش مبتنی بر عملکرد بر اساس بازدهی تحقق یافته سبد محاسبه و دریافت خواهد گردید. نرخ و ساختار پاداش مبتنی بر عملکرد بر اساس شرایط هر سبد سرمایه‌ گذاری تعیین و در قرارداد گنجانده خواهد شد.

سبدگردانی چیست و چه مزیت هایی دارد؟

در قسمت قبلی به معرفی شرکت سبدگردان هامرز پرداختیم. اما اگر برای شما سوال است که اصلا شرکت سبدگردانی چیست؟ ادامه مقاله را نیز مطالعه کنید. مدیریت دارایی ‌ها (Asset Management) و سرمایه ‌گذاری در بازار سرمایه یک فعالیت حرفه ‌ای بوده که بسیاری از اشخاص (حقیقی و حقوقی) از تخصص یا زمان لازم برای انجام این کار برخوردار نمی‌باشند. بر این اساس از سالیان گذشته افراد و نهاد های متخصص در این حوزه تلاش نموده ‌اند تا با ارائه خدمات تخصصی مدیریت دارایی، امکان سرمایه‌ گذاری با ویژگی ‌های خاص هر مشتری را به ایشان ارائه نمایند.

در کشور ما با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع از حدود سال ۱۳۸۳ تلاش گردید تا با ارائه دستورالعمل‌ ها و آئین نامه ‌های مربوطه انتظام بخشی و قانونمند کردن این حوزه صورت پذیرد. با این وجود تا سال ۱۳۸۹ و تصویب دستور العمل تاسیس و فعالیت سبدگردان پیشرفت قابل توجهی در این حوزه شکل نگرفت. لیکن از این سال و پس از تصویب دستورالعمل مذکور توسط هیأت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار شاهد رشد و توسعه انواع شرکت‌ های تخصصی ارائه دهنده خدمات سبدگردانی در بازار بوده ‌ایم.

سبدگردانی چیست؟

مطابق با این دستورالعمل، سبدگردانی عبارت از تصمیم به خرید، فروش یا نگه‌ داری اوراق بهادار به ‌نام سرمایه ‌گذار معین توسط سبدگردان در قالب قراردادی مشخص، به منظور کسب انتفاع برای سرمایه‌ گذار است. در این روش شرکت ‌های دارای مجوز فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار با بکارگیری نیرو های متخصص (دارای مدارک علمی معتبر و قبول شده در آزمون ‌های سازمان بورس و اوراق بهادار) و دارای تجربه کافی (مطابق با الزامات سازمان بورس و اوراق بهادار) اقدام به ارائه خدمات تخصصی سرمایه ‌گذاری و نظارت بر دارایی ‌ها به مشتریان خود می ‌نمایند. نظارت مستمر سازمان بورس، امین و حسابرس بر فعالیت ‌های سبدگردان از جمله الزامات تعیین شده در فرآیند مدیریت سبد برای مشتریان می ‌باشد. از مهم ترین مزیت های شرکت های سبدگردان باید به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای شرکت سبدگردان هامرز

  • مدیریت سبد دارایی‌ های سرمایه ‌گذار توسط یک تیم حرفه ‌ای
  • اختصاصی بودن خدمات به ازای هر سرمایه گذار
  • انعطاف ‌پذیری قرارداد و امکان تغییر آن با متمم ‌های قراردادی
  • ارائه گزارشات مستمر به سرمایه ‌گذار و امکان نظارت ایشان بر فرآیند سبدگردانی
  • نظارت مستمر ارکان مختلف بر فرآیند سبدگردانی
  • و غیره.

در این مقاله به معرفی شرکت سبدگردان هامرز پرداختیم. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید بوده باشد. از این که تا پایان با ما همراه بودید، از شما سپاس گزاریم. برای آشنایی با سایر شرکت های سبدگردانی با ما همراه باشید.

پیشنهاد می شود: معرفی شرکت سبدگردان آگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا