آموزش بورس

بهترین صرافی هایی که می توان جایگزین بایننس کرد کدامند؟

پس از این که صرافی بایننس گزینه احراز هویت را اجباری کرد خیلی از کاربران (بخصوص ایرانی ها) به دنبال خروج از این صرافی و انتخاب جایگزینی مناسب می باشند. ما در این مطلب صرافی های مناسبی که می توان جایگزین بایننس کرد را به شما معرفی و مزیت و معایت آنها را با هم بررسی می کنیم.

صرافی های مناسب جایگزین بایننس

بعد از این که بایننس احراز هویت را اجباری کرد خیلی از کاربران دنبال رفتن از این صرافی هستند اما بسته به اینکه شما با چه دیدگاه و چه شرایطی در حال حاضر در صرافی بایننس فعالیت می کنید این مقصد شما می توانید متفاوت باشد اگر شما به سایت کوین مارکت کپ (coin market cap) مراجعه کنید، در قسمت اکسچنج (Exchange) صرافی ها را در سه قسمت طبقه بندی کرده است:

  1. اثپات (SPOT)
  2. صرافی هایی که در حوزه مشتقات کار می کنند.
  3. صرافی های غیر متمرکز

اگر شما در حال ترید اسپات هستید طبیعتا باید ببینید که چه صرافی از نظر حجم معاملات و همینطور ارزهایی که پشتیبانی می کند نزدیک به صرافی بایننس هستند.

اگر دقت کنید هیچ کدام از این صرافی ها از نظر حجم معاملات به گرد پای صرافی بایننس هم نمیرسند اما از نظر تعداد ارزهایی که ساپورت می کنند تقریبا با بایننس برابری می کنند و می توانیم بگوییم که ارزهایی که در بایننس می توانستیم معامله کنیم نیز داخل این دو صرافی موجود می باشند.

صرافی اوککس (okex)

در لول پایین تر می توانیم به صرافی اوککس (okex) هم یک نیم نگاهی داشته باشیم اما یکی از صرافی هایی که ایرانی ها خیلی از آن استفاده می کنند و می گویند می توان جایگزینی خوبی برای صرافی بایننس باشد صرافی کوینکس (coinex) است که اگر دقت کنید از نظر حجم معاملات ارزهایی که پشتیبانی می کند نمی تواند به صرافی بایننس برسد و خیلی وقت ها شما می خواهید داخل این صرافی خرید و فروش انجام دهید ممکن است دچار دردسر شوید مخصوصا آن ارزهایی که کمتر شناخته شده هستند. اما در نهایت این چند موردی که گفتم می توانند جایگزین هایی بجای بایننس توسط شما استفاده شوند اگر که می خواهید در قسمت اسپات معاملات خودتان را انجام دهید.

حالا اگر بخواهیم در قسمت فیوچرز (Futures) یا “معاملات آتی” کار کنیم، شرایط یک مقداری می تواند متفاوت باشد در اینجا صرافی مثل اوککس (okex) مقداری قوی تر عمل کرده و می توان گفت حرفی برای گفتن دارد و اگر دقت کنید از لحاظ حجم معاملات قابل قبول است.

صرافی بای بیت (bybit)

صرافی دیگری که می توان جایگزین باننس کرد و یا امکاناتی که داخل بایننس وجود دارد را ما می توانیم داخل این صرافی عینا مشاهده کنیم، صرافی بای بیت (bybit) می باشد که حالا صرافی بای بیت (bybit) از زمانی که صرافی بیت مکس (bitmex) کنار رفت و احراز هویت داخل آن اجباری شد و در کل قدرت زیادی پیدا کرده است و حتی جدیدا “مارکت اسپات” را هم اضافه کرده است، اما از نظر حجم معاملات و همینطور تعداد ارزها زیاد قابل توجه نیست اما برعکس در قسمت فیوچرز حرفی برای گفتن دارد.

یک نکته منفی که در خصوص صرافی بای بیت می توان به آن اشاره کرد، تعداد ارزهایی هست که در مارکت فیوچرز آن پشتیبانی می شود و اگر دقت کنید اصلا به گرد پای صرافی بایننس نمی رسد.

صرافی دی وای دی ایکس (dy dx)

حال اگر بخواهیم در دسته ی مارکت های فیوچرز یک صرافی غیر متمرکز رو هم مورد بررسی قرار دهیم، صرافی دی وای دی ایکس (dy dx) است که جدیدا سر و صدای زیادی به پا کرده است می تواند گزینه خوبی برای جاگزینی باننس باشد.

راه دیگر این است که داخل صرافی های ایرانی ارز خودتان را بخرید و با همان ریال یا تومان قیاس کنید و فروش خودتان را هم با دیدگاه سرمایه گذاری اینگونه دیگر درد سر ورود به صرافی های بین المللی را به جان بخرید.

سایر صرافی هایی که می توانند جایگزین مناسب بایننس باشند عبارت اند از :

  1. یکی صرافی هیوبی (Huobi Exchange)
  2. صرافی کوکوین (KuCoin)
  3. صرافی اوککس (okex)
  4. صرافی کوینکس (coinex)

جمع بندی:

درسته است که صرافی هایی که در این مطلب به آنها اشاره کردیم می توانند جایگزین خوبی برای صرافی بایننس باشند، اما با توجه به اینکه صرافی بایننس قدمت، اعتبار و همچنین قابلیت های بیشتری دارد و از نظر حجم معاملات همانطور که گفتیم با هیچ صرافی قابل مقایسه نیست، بهتر است که با تکمیل مراحل احراز هویت در همان صرافی بایننس و با اکانت وری فای (verify) (تایید کردن)، شده در دنیای رمزارزها فعالیت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا