آموزش بورس

سهام مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت چه ویژگی دارد؟

در مطالب آموزش بورسی که در گذشته منتشر نمودیم ، به دید بلند مدت به سرمایه گذاری بازار بورس توصیه کردیم از این رو در این مقاله می خواهیم به به بررسی ویژگی سهام مناسب برای سرمایه گذاری در بورس بپردازیم.

همانطور که می دانید سرمایه گذاری در بازار بورس همواره با ریسک همراه است، از این رو پیش از هر کاری میزان ریسک پذیری خود را بسنجید و پس از آن با بکارگیری از روش های تحلیل بازار سرمایه، سهام شرکت های خوب در صنایع برتر را جهت برای سرمایه گذاری شناسایی نمایید و برای سرمایه گذاری در بورس هیچگاه مدت زمان تعیین نکنید. با مطالعه این مطلب با ویژگی های بهترین سهام برای سرمایه گذاری بلند مدت در بورس آشنا می شوید.

بیشتر بخوانید : چگونه بهترین سهام برای خرید را تشخیص دهیم؟

سهام مناسب برای سرمایه گذاری بلند مدت چه ویژگی دارد؟

از ویژگی های بهترین سهام برای سرمایه گذاری بلند مدت می توان به ، رضایتمندی سرمایه گذار از قیمت مناسب سهم ، قیمت سهام تحت تاثیر نوسانات قرار نگیرند ، شرکت هایی که سوده هستند، سهم از قیمت مناسب و منطقی برخوردار باشد (بدون حباب باشد)، نحوه درآمدزایی شرکت را بخوبی بررسی نمایید و… که در ادامه این مطلب تمامی این موارد را بطور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

با ویژگی های بازار بورس ایران آشنا شوید

1. رضایتمندی سرمایه گذار از قیمت مناسب سهم

یکی از اصلی ترین موارد که مانع خروج سرمایه گذاران از سهم می شود ، رضایت از قیمت سهم می باشد. از این رو باید برای انتخاب بهترین سهام برای سرمایه گذاری طولانی مدت باید بررسی کنید که آیا سهامداران از قیمت آن سهم رضایت خاطر دارند؟ این رضایت خاطر باعث می شود که سهامداران در سهم باقی بمانند.

2. سهامی خوب است که زیاد تحت تاثیر نوسانات قرار نگیرند

سهامی مناسب سرمایه گذاری بلند مدت است که زیاد تحت تاثیر نوسانات بازار قرار نگیرد!! همانطور که می دانید بازار سرمایه مدام در حال نوسان می باشد و در این نوسانات سهامداران برخی از نمادها دچار ضرر و زیان سنگینی می شوند. اینگونه سهام ممکن است سرعت رشد پایینی داشته باشد و اما در عوض افت زیادی در نوسانات بازار بورس ندارند. با توجه به این نکته می توانید سهام کم ریسک و پر ریسک بازار بورس را تشخیص دهید.

3. سهام شرکتی را بخرید که به سود شما اهمیت می دهد

سهام شرکتی را بخرید که به سود شما اهمیت می دهد

بهترین سهم برای سرمایه گذاری بلند مدت سهمی است که قابلیت بازگرداندن وجوه مازاد را داشته باشد و بازگشت آنرا به شکل سود سهام و یا خرید مجدد سهام امکان پذیر کند. به این ترتیب با خرید این سهام، شما می توانید با مدیرانی وارد تجارت شوید که به سود شما اهمیت می دهند و محیطی را پرورش می دهند که باعث موفقیت همه سرمایه گذاران خواهد شد.

4. منطقی بودن قیمت سهام را بررسی کنید

برای تشخیص مناسب ترین سهام برای سرمایه گذاری بلند مدت باید قیمت سهام را مورد بررسی قرار دهید که آیا قیمت آن منطقی است؟ هیچ گاه قیمت پایین سهام و بالعکس قیمت بالای سهام نشان دهنده ارزنده بوده سهم نیست. باید دید که آیا در بلند مدت جای رشد کافی دارد و یا خیر؟ از این رو باید سهامی را انتخاب کنیم که قیمت منطقی و مناسبی داشته باشند.

5. نحوه درآمدزایی شرکت بورسی را بررسی نمایید

بازار بورس جای مناسبی برای بخت آزمایی نیست زیرا هر راه اشتباهی ممکن است به قیمت از دست دادن سرمایه شما تمام شود از این رو باید کاملا حساب شده و با برنامه عمل کرد. به منظور شناسایی سهام مناسب برای سرمایه گذاری در بازار بورس بهتر است که به نحوه درآمد زایی شرکت توجه نمایید یعنی درآمد شرکت از چه طریقی است و بررسی کنید که هزینه های اصلی شرکت صرف چه چیزی می شود.

6. میزان توانایی شرکت برای بازگرداندن سرمایه

بیشتر تحلیلگران بازار بورس براین باورند که میزان توانایی شرکت برای بازگرداندن سرمایه می تواند فاکتوری تعیین کننده در شناسایی سهم خوب برای سرمایه گذاری باشد. سهمی که بنیادی باشد و ضرر مالی به سرمایه اصلی شخص نرساند سهامی خوب برای سرمایه گذاری دراز مدت می باشد.

عاملی که می تواند به ورود نقدینگی به شرکت و توسعه شرکت بورسی کمک کند، قیمت مناسب سهام آن در بازار بورس می باشد. زمانیکه قیمت سهامی در بورس مناسب باشد به اصطلاح حباب نداشته باشد سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب می نماید که باعث افزایش نقدینگی و در نهایت توانایی شرکت برای بازگرداندن سرمایه را افزایش می دهد. تمامی این اهداف با دید بلند مدت سرمایه گذاران دست یافتنی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا