آموزش بورس

دارا دوم شامل چه سهم هایی میشود؟

قبل از پاسخ به سوال “دارا دوم شامل چه سهم هایی میشود؟” تعریف کوتاهی از صندوق دارا دوم ارائه می دهیم.

صندوق دارا دوم چیست؟
صندوق دارا دوم چیست؟

دارا دوم نام دومین صندوق واسطه گری مالی دولتی است که شامل نماد های شبریز، شپنا، شتران و شبندر می باشد. طبق آخرین اخبار زمان عرضه دارا دوم در هفته دولت (اولیه هفته شهریور) می باشد. هر فرد ایرانی بدون محدودیت سنی می تواند اقدام به خرید واحدهای دارا دوم نماید. خرید دارا دوم از طریق بورس و بانک امکان پذیر می باشد و بدون داشتن کد بورسی هم می شود دارا دوم را خرید. سقف خرید صندوق دارا دوم تا 5 میلیون اعلام شده و قیمت هر واحد از این صندوق 10 هزار تومان می باشد. متقاضیان خرید دارا دوم تا ۲ هفته بعد از ابلاغ زمان دقیق پذیره نویسی دارا دوم می توانند جهت خرید آن اقدام نمایند. دارا دوم با 30 درصد تخفیف اعمال می شود و پیش بینی می شود استقبال خوبی مواجه شود.


دارا دوم شامل چه سهم هایی است؟

صندوق ETF دولتی دارا دوم شامل سهام پالایشگاهی است. سهام موجود در صندوق دارا دوم عبارت اند از: «صنایع پالایش نفت» متشکل از شرکت‌های پالایش نفت تبریز با نماد شبریز، پالایش نفت بندرعباس با نماد شبندر، پالایش نفت اصفهان با نماد شپنا و پالایش نفت تهران با نماد شتران که همگی در بازار دوم بورس معامله می شوند.

سهام موجود در دارا دوم بعد از انتشار خبر لغو عرضه آن در دو روز گذشته با روند نزولی و صف فروش مواجه شدند که پیش بینی می شود بعد از عرضه دارا دوم در وضعیت بهتری قرار بگیرند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا