آموزش بورس

معرفی بهترین صندوق سرمایه گذاری سال 99

هدف از انتشار این مقاله معرفی بهترین صندوق سرمایه گذاری سال 99 می باشد. میزان بازدهی صندوق از مهمترین فاکتور های برتری آن بشمار می آید. در اواخر مرداد ماه سال 99 با بررسی عملکرد چند سال اخیر انواع صندوق های سرمایه گذاری و بررسی نرخ بازدهی آنها به معرفی چند صندوق سرمایه گذاری خوب می پردازیم.

بیشتر بخوانید: با مزایای صندوق سرمایه گذاری آشنا شوید

بهترین صندوق های سرمایه گذاری سال 99 کدامند؟

همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد بهترین صندوق سرمایه گذاری در سال 99 را با توجه به نزخ بازدهی آن در بازه زمانی معینی انتخاب می کنند و این صندوق ها با توجه به بازدهی از آغاز فعالیت، در سه گروه سهامی، مختلط و درآمد ثابت دسته بندی شده اند.

که به طور کلی می توان گفت که پر طرفدارترین صندوق های سرمایه گذاری سهامی در سال 99 : صندوق سرمایه گذاری آگاه ، مشترک بورسیران و مشترك كارگزاري بانك ملي ايران می باشند.

و همچنین محبوب ترین صندوق های سرمایه گذاری درآمد ثابت در سال 99 به ترتیب عبارت اند از : مشترک صنعت و معدن ، حکمت آشنا ایرانیان و مشترک اندیشه فردا می باشند.

و در ادامه کارگزاری بانک تجارت ، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک پارس و صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسمان خاورمیانه از بهترین صندوق های سرمایه گذاری مختلط در سال 99 بشمار می آیند. در ادامه این مقاله به بررسی نرخ بازدهی این صندوق های سرمایه گذاری می پردازیم.

صندوق مشترک آگاه در پایان چهارمین ماه از سال 99 از نظر بازدهی کل صندوق در بین صندوق های سهامی رتبه اول را به دست آورد. بازدهی این صندوق در مدت 12 سال 43 هزار درصد بوده است. صندوق مشترک آگاه یکی از قدیمی ترین صندوق های سرمایه گذاری در کشور است که تحت مدیریت شرکت سبدگردان آگاه فعالیت می کند.

صندوق مشترك كارگزاري بانك ملي ايران بازدهی 40 هزار درصدی را به ثبت رسانده است و صندوق مشترک بورسیران نیز با بیش از 36 هزار درصد بازدهی در رده سوم قرار گرفته است.

با بهترین روش سرمایه گذاری با پول کم در سال 99 آشنا شوید

بهترین صندوق سرمایه گذاری سهامی در سال 99

یکی از صندوق های سرمایه گذاری قدیمی و پرطرفدار ، صندوق سرمایه گذاری آگاه می باشد که سبدگردان آگاه مدیریت آن را بر عهده دارد. در اواخر تیرماه 99 ، صندوق سرمایه گذاری مشترک آگاه رتبه اول را از نظر میزان بازدهی کسب نموده. این صندوق در بازه زمانی 12 سال سودی برابر با 43 هزار درصد می باشد.

بهترین صندوق سرمایه گذاری سهامی در سال 99

بهترین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت در سال 99

سود و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری مشترک تفاوتی با نرخ بازدهی بانک ها نداشته و سود سپرده های بانکی بلند مدت با تغییرات زیادی در سال های اخیر به همراه بوده که بیشترین نرخ سود آن (22%) در سال 93 بوده است و در 4 سال اخیر حداقل بازدهی این سپرده ها به 15% رسید.

در مقایسه میانگین سود صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت نسبت به سود سپرده بلند مدت بانکی می توان گفت که حتی صندوق سپرده بانکی بازدهی بیشتری داشته.

با توجه به عملکرد 12 سال اخیر صندوق سرمایه گذاری مشترک صنعت و معدن ، صندوق حکمت آشنا ایرانیان و صندوق مشترک اندیشه فردا بهترین بازدهی را برای سرمایه گذاران خود به همراه داشته اند و نرخ بازدهی این صندوق ها به ترتیب برابر است با 385% ، 344% ، 336%.

در پایان باید خاطر نشان کرد که عملکرد صندوق های سرمایه گذاری ممکن است در آینده شکل گذشته تکرار نشود و سرمایه گذاران علاوه بر بازدهی بلندمدت صندوق ها باید به عوامل دیگری که در انتخاب مناسب یک صندوق سرمایه گذاری موثر است نیز توجه نمایند.

بهترین صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت در سال 99

بیشتر بخوانید : اوراق بهادار با درآمد ثابت چیست؟

بهترین صندوق های مختلط در سال 99

با توجه به عملکرد صندوق ها بهترین صندوق های مختلط در سال 99 ، صندوق کارگزاری بانک تجارت می باشد که بازدهی آن در 12 سال سابقه فعالیت آن برابر است بابا 7000%!!! پس از صندوق کارگزاری بانک تجارت، صندوق های سرمایه‌گذاری مشترک پارس و مشترک آسمان خاورمیانه بازدهی برابر با 6000% و 3000% را به همراه داشته است.

بهترین صندوق های مختلط در سال 99

این مطلب جهت معرفی بهترین صندوق سرمایه گذاری سال 99 با توجه به میزان بازدهی آنها در سال های اخیر فعالیتشان تهیه شده است امیدوارم که از مطالعه آن رضایت کافی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا