آموزش بورس

بعد از دریافت کد سجام چه کنیم؟

مقدمه

در مطالعات گذشته به نحوه ورود به بازار بورس و فرابورس صحبت کردیم و گفته شد که به منظور اقدام معاملات و داد و ستد سهام  یا نماد شرکت ها در بورس باید مراحلی را طی کنید که اولین گام آن ثبت نام اینترنتی در سامانه سجام است که بعد از تکمیل اطلاعات در فرم، پیامکی مبتنی بر کد 10 رقمی سجام دریافت خواهید کرد و این به این معنی است که شما اولین گام را پشت سر گذاشته اید. اما بعد از دریافت کد سجام چه کنیم؟ برای معامله در بورس و خرید و فروش در بازار سرمایه مرحله بعدی بعد از گرفتنکد ده رقمی سجام چیست؟

بعد از دریافت کد سجام چه کنیم؟
بعد از دریافت کد سجام چه کنیم؟

دریافت کد پیگیری سجام چگونه است؟

هدف سامانه سجام ثبت و نگهداری اطلاعات سرمایه گذاران در زمینه بورس است.

قبل از اینکه بگوییم بعد از دریافت کد سجام چه باید کرد نحوه دریافت کد رهیگیری ده رقمی سجام را مرور می کنیم. به منظور  ثبت نام در  سامانه سجام باید به آدرس sejam.ir مراجعه کرده و از قسمت ثبت نام در سامانه سجام با وارد کردن اطلاعات زیر مراحل ثبت نام را تکمیل کنید :

1- اطلاعات شناسنامه ای شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی، سری و سریال شناسنامه

2- اطلاعات ارتباطی شامل آدرس محل سکونت ، محل کار ، کد پستی ، تلفن ثابت و تلفن همراه

3- اطلاعات بانکی شامل شماره حساب ، نام بانک ، نام شعبه ، کد شعبه و شماره شبا

پس از این مرحله تا 24 ساعت یک کد پیگیری ده رقمی سجام برایتان ارسال می شود.

قدم بعدی پس از دریافت کد پیگیری از سجام چیست؟

سجام مخفف عبارت «سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان» است که برای ارائه بهتر و سریع تر خدمات توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه آغاز به کار کرد. بعد از دریافت کد پیگیری سجام باید برای احراز هویت خود در سامانه سجام اقدام کنید که میتوانید به صورت حضوری در دفاتر پیشخوان دولت به این امر جامه عمل بپوشانید، البته این احراز هویت را میتوانید توسط نرم افزار سیگنال به صورت غیر حضوری انجام دهید که بسیار ساده تر است.

به منظور ثبت نام در سامانه سجام باید دو مرحله را پشت سر بگذارید که عبارت اند از:

  • ثبت نام در سامانه سجام: ابتدا اطلاعات خود را در این سامانه به آدرس sejam.ir ثبت کنید تا از طریق مراجع ذی صلاح راستی آزمایی شود. بعد از دریافت کد سجام باید اقدام به احراز هویت سجام کنید.
  • احراز هویت سجام: در مرحله دوم برای احراز هویت سجام می توانید باید با استفاده از اپلیکیشن سیگنال و یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت سجام اقدام کنید.

همان طور که دیدید بعد از دریافت کد پیگیری در سجام باید اقدام به احراز هویت سجام کرد. اما برای معامله در بورس قدم بعدی انتخاب بهترین کارگزاری و ثبت نام اینترنتی در کارگزاری مورد نظر می باشد. همچنین شما باید احراز هویت برای کارگزاری مورد نظر را نیز انجام دهید.

شما همچنین می توانید در بیش از یک کارگزاری ثبت نام کنید. ثبت نام در بیش از یک کارگزاری مزایایی مانند خرید اعتباری عرضه اولیه دارد و همچنین در زمان ایجاد مشکل در سامانه معاملاتی یکی از کارگزاری ها می تواند مشکل گشا باشد.

بعد از طی کردن مراحل گفته شده کارگزاری یک کد بورسی به شما اختصاص می دهد که به آن کد بورسی آنلاین گفته می شود. شما با این کد بورسی می توانید به سامانه معاملاتی کارگزاری خود مراجعه کنید و اقدام به خرید و فروش سهام کنید. اگر اطلاعات کافی درباره بورس ندارید بهتر است به خرید و فروش عرضه اولیه ها اکتفا کنید. در غیر این صورت می توانید با بررسی نکات مهم برای خرید سهام با ارزش یک سهم خوب را برای خرید انتخاب کنید و سفارش خرید خود را ثبت کنید.

در معامله در بورس دقت کنید که نباید نگاه کوتاه مدت داشته باشید و بلافاصله بعد از خرید سهم انتظار داشته باشید سهام شما یکباره رشد کند بلکه باید صبور باشید تا سوددهی سهام خریداری شده توسط شما به حد قابل قبولی برسد و زمان مناسب برای فروش آن فرا برسد.

امیدواریم با خواندن این مقاله پاسخ پرسش خود مبنی بر اینکه بعد از دریافت کد سجام چه کنیم دریافته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا