اخبار بورس

پیش بینی بورس امروز 8 آبان 1400

در آخرین روز معاملاتی بورس در هفته گذشته، شاخص با کمی رشد در محدوده یک میلیون و 393 هزار واحدی قرار گرفت. بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه معتقدند، بورس امروز نیز در مدار رشد قرار خواهد گرفت. در این گزارش به بررسی وضعیت بورس امروز پرداختیم.

پیش بینی بورس امروز 8 آبان 1400

به گزارش بورس فردا و به نقل از تجارت نیوز،

هفته گذشته روند منفی شاخص کندتر از هفته‌های گذشته بود و در دو روز اخر معاملاتی شاخص با تحرکات مثبت به کار خود پایان داد. در آخرین روز معاملاتی، شاخص در محدوده یک میلیون و ۳۹۳ هزار واحد بسته شد.
برای هفته پیش رو بیشتر کارشناسان روند بازار را خنثی پیش‌بینی کردند. همچنین عمده کارشناسان گروه فلزات اساسی را پیشتاز بازار معرفی کردند. امروز کدام خبرها در روند بازار موثر هستند؟

نوبخت گفت:دولت دوازدهم میلیاردها ‎دلار تحویل دولت سیزدهم داد. با صراحت اعلام میکنم دولت دوازدهم با وجود ‎تحریم و محاصره اقتصادی؛ میلیاردها ‎دلار به صورت نقد و قابل دسترس به عنوان موجودی ارزی، تحویل دولت سیزدهم داد.

صالح‌آبادی، رئیس بانک مرکزی خبر داد: برنامه‌ای برای افزایش نرخ سود اوراق دولتی نداریم. رئیس کل بانک مرکزی اضافه کرد: برنامه‌ای برای افزایش نرخ سود در هیچ سطحی نداریم و تورم در حال کاهش است. همچنین بانک‌ها حداقل ۳ درصد منابع را باید اوراق نگهداری کنند که به این مساله کمک می‌کند.

_خسروی، رئیس اتحادیه مشاور املاک کشوری می‌گوید: طرح جهش تولید مسکن خود نقش بسیار موثری در حوزه قیمتی مسکن دارد، بانک‌ها برای اجرای این طرح باید ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنند که به هر سازنده‌ای تقریبا ۳۰۰ میلیون تومان می رسد.

_ سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:سه‌شنبه آینده وزیر نفت برای ارائه گزارش از آخرین وضعیت صادرات نفت و فراورده‌های نفتی در این کمیسیون حضور خواهد یافت.

هفته آینده معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس سازمان توسعه تجارت نیز به صورت جداگانه میهمان این کمیسیون خواهد بود.

مدیرعامل ⁧شرکت ملی نفت⁩ ایران می‌گوید: تولید ⁧گاز⁩ زمستان امسال به ۹۴۰ میلیون مترمکعب می‌رسد. همچنین از این مقدار ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز از طریق ۳۷ سکو در دریا در خلیج‌فارس و مربوط به میدان گازی مشترک ⁧پارس جنوبی⁩ خواهد بود که ۷۰ درصد گاز تولیدی کشور را تأمین می‌کند.

_علی باقری معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با سرگئی ریابکوف همتای روسی خود و مذاکره کننده ارشد هسته‌ای دیروز جمعه در وزارت خارجه روسیه درباره ساز و کارهای لغو تحریم‌های غیر قانونی علیه ملت ایران رایزنی کرد.

_وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند که شامل ۴ شخص و ۲ نهاد می‌شود. خزانه‎‌داری آمریکا مدعی شده، افراد و نهادهایی که تحریم شده‌اند در توسعه صنعت پهپادی ایران نقش دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا