آموزش بورسارز دیجیتال

ترون چیست؟ آیا ارز دیجیتال ترون قانونی است؟

همراهان گرامی بورس فردا در این مقاله قصد داریم بگوییم ترون چیست؟ و آیا ارز دیجیتال ترون قانونی است؟ بطور خلاصه می توان گفت ترون که ترونیکس TRX نیز نامیده می شود، یک رمز ارز نو ظهور است که در سال 2017 رسما شروع به کار کرد. ناگفته نماند که ترون یکی از ده رمزارز برتر در دنیا از لحاظ ارزش بازار، و یکی از بهترین ارز های دیجیتال فعلی بشمار می آید. برای آشنایی بیشتر با رمز ارز ترون و قانونی بودن یا نبودن ترون در ایران، این مقاله را مطالعه نمایید.

پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را مطالعه نمایید:

ترون (TRON) چیست؟

رمز ارز ترون یا Tron با نشانه TRX در سال 2017 به وجود آمد و 10 ارز دیجیتال اول دنیا است. ترون یک ارز دیجیتال یا یک پلتفرم غیر متمرکز در بلاک چین می باشد. هدف ترون ایجاد یک شبکه جهانی است که مطالبی را در حوزه سرگرمی به صورت رایگان به اشتراک میگذارد.

ترون (Tron) از تکنولوژی بلاک چین به عنوان بستری برای توسعه بازار جهانی استفاده می‌کند که این شامل دنیای سرگرمی، رسانه و انواع محتوا است. به این معنا که سازمان‌های مرکزی فعلی اینترنت (که واسطه‌ای برای سازندگان نیز به حساب می‌آیند) از این حلقه خارج می‌شوند (مانند فروشگاه اپل استور، Google  Play و….). این ویژگی، به سازندگان محتوا این امکان را می‌دهد تا مستقیما با کاربران در ارتباط باشند و سود کار خود را از آن‌ها دریافت کنند.

اما یک سری کد تحت عنوان TRX در معاملات نمایش داده می شود. که به کوین ترون ها اشاره دارد. مانند اتریوم، تمام تراکنش‌های ترونیکس در یک دفترچه عمومی ثبت می‌شوند و از طریق Tron Explorerها نیز قابل پیگیری می باشند. کاربران قادر هستند برای رسیدن به محتوای مد نظر از ارز دیجیتال ترون یا ترونیکس جهت پرداخت استفاده کنند. در نهایت این کوین های گفته شده به حساب افرادی که محتوای مد نظر را تولید کردند واریز می شود.

افرادی که محتوا را تولید کرده اند قادر می باشند ترونیکس را با ارز های دیجیتال دیگر مبادله کنند. یا یک هزینه مازاد را برای خرید خدمات بلاکچین پرداخت کنند و از آن استفاده کنند. اما در ادامه سوالی که پیش می آید این است که آیا این ارز دیجیتالی که مخترع و سازنده ی سنگاپوری دارد، قانونی است یا خیر؟

آیا ارز دیجیتال ترون در ایران قانونی است یا خیر؟

در پاسخ به سوال فوق باید گفت که ارز دیجیتال ترون برخلاف صرافی آنلاین بایننس، در کشور تحریم شده مانند ایران دارای محوریت و قانون خاصی نیست و برای این ارز قانون خاصی تعریف نشده است و همچنین میتوان معامله را تحت عنوان ترون انجام داد.

در ایران معاملات ارز ترون TRX مانند ارز های دیجیتال دیگر است یعنی ارز دیجیتالی مانند تتر، بیت کوین و یا اتریوم مجاز می باشد. اما اگر فردی بخواهد معاملات حجیم انجام دهد فقط و فقط با اجازه دولت و مجوز گرفتن از نهاد های دولتی امکان پذیر است. اگر شما به اندازه ی کافی از خرید ترون مطمئن هستید باید بگویم که این کار از طریق خرید کردن از صرافی های آنلاین مانند بایننس، که در مطالب قبلی طریقه ی خرید ارزهای دیجیتال را برای شما توضیح داده ایم امکان پذیر است.

مطالب پیشنهادی: آیا صرافی آنلاین بایننس برای ایرانی ها قابل استفاده است؟

آیا خرید و نگهداری ترون در ایران قانونی است؟

همراهان گرامی در حال حاضر قانونی برای نگهداری و خرید ترون TRX که مبنی بر غیر قانونی بودن آن باشد وجود ندارد. میتوان در حالت کلی بیان کرد که ابعاد قانونی خاصی برای ترید کردن ترون وجود ندارد.

در نتیجه

ارز دیجیتال ترون در ایران قانونی است و تا کنون قانون خاصی هم برای آن تعریف نشده است. برای ترید کردن ترون TRX شما صاحب اختیار هستید. البته تا زمانی که برای این ارز قانون خاصی تعریف نشده است! همراهان گرامی در مقالات بعدی سعی داریم نحوه استخراج ترون و اینکه آیا میتوان ترون رایگان دریافت کنیم یا خیر را برای شما عزیزان توضیح دهیم همراه ما باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا